Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Nav har brukt en evighet på noen søknader jeg har inne. De har brukt opp mot en halvt år nå. De har rotet bort papirene mine og bare surret. I nov. betalte de plutselig ut for mye, dette ga jeg beskjed om når jeg fikk vite det, ga også beskjed når pengene var kommet inn at de hadde ført over for mye. De kunne ikke svare meg på hvordan jeg skulle betale tilbake eller når. Så klarte de også å betale ut for mye i des. Da ga jeg også beskjed med en gang. Så satte jeg pengene på en annen konto. Jeg har enda ikke hørt mer om den saken. Men vet at det kan ta lang tid, å at pengene skal tilbake. Men nå har jeg kommet i en litt økonomisk krise. Pga. den lage tiden hos nav. Lånt av foreldrene mine tidligere også. Man får mye gjeld med så lang søknadstid.. Så det jeg lurer på nå er om jeg skal låne av de nav pengene. På nav får jeg jo bare beskjed om å gå på sosialen. Men det er ikke bare å gå på sosialen! Jeg har også hørt at man ikke får noe hjelp der så lenge man har penger på konto. Stemmer det? Jeg ville sikkert klart å spare opp noe igjen før de spør etter dem. Men kan man få en nedbetalingsplan der? Jeg har ikke sagt jeg skal gjøre det altså.. Men det frister når jeg sliter litt akkurat nå, å jeg vet at jeg har sagt i fra til dem så mange ganger..
Puselure Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg ville prøvd å ringe til nav igjen, bedt om å få prate med saksbehandleren din for å få vite hvordan saksgangen er og hvordan ting ligger an. Synes ikke det er holdbart at de bare roter og utbetaler feil beløp. Når det gjelder tilbakebetaling av feilutbetalt ytelse fra nav kan du få betalingsplan ja, det er bare å ringe de og få ordnet det. (tror kontoret er i Finnmark, kirkenes eller noe sånt).
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Jeg kommer ikke frem på nav. Men sakene er vel snart ferdig. Så orker ikke styre mer med det. Men det har satt meg i en vanskelig situasjon. I tillegg så er det jo nesten umulig å få tak i dem. De har jo bare åpent fra kl. 09-15! Men usikker på om jeg tør å låne fra de pengene.. Men ser ikke andre muligheter snart.. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå