Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 I magen bor det en liten jente, og dette er alle vi kjenner informert om. Søstrene til min samboer gleder seg veldig til å bli tante (de er 18 og 22år). Hun på 18 hadde vært å kjøpt litt klær til babyen, to små bodyer, sokker og en sparkedress.... alt i lyseblått.... Hun vet VELDIG godt at vi får jente! Selv har jeg kjøpt inn farger som rosa, brunt, litt grønnt (rosa detaljer på), og hvitt/nøytralt. Man ser jo ikke kjønnet på spedbarn så godt, så vi er ganske enig om at vi styrer unna blått. Ble jo selvfølgelig glad for gaven... Hadde dere puttet rosa på en gutt da? hehehee
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg brukte lyse blått på jenta mi. Synes egentlig det er en unisex farge. Guttene mine har hatt rosa pysjer og rosa body under. De kommer også til å gå i Reimadress som det er rosa på, for sånn er det å ha storesøster... Har prøvd å kjøpe litt nøytrale farger på dyre ting, så jentungen har også gått i mørk blå reimadress da det er det som har vært på tilbud. Synes som sagt det ikke gjør noe med lyse blått, men liker du det ikke så bør du jo si fra. Eller bytte når du får det.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har mørke blå bodyer i ull til min jente og så har hun mørke blå REima dress. Rett og slett fordi mørkeblått er en lekker farge. Hun har også lyseblått i andre plagg. dummeste jeg har hørt at ikke jenter kan bruke blått. Synes tanten til barnet ditt er klokere enn deg.
Willy Wonka Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 SELVFØLGELIG kan jenter bruke blått. Jeg har en gutt...og hvis jeg noen gang får en jente blir det mye blått på henne for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Takk for svar. Mørk blått er en fin og unisex farge, enig i den! Men hadde du gitt bort lyseblått sett til noen som får/har fått en jente? Litt annerledes om man har bestemt det selv. Får man gave vil man jo gjerne vise at man bruker gaven også... HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Det må da være lov til å stille et spørsmål uten å bli kaldt DUM vel ? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå