Novembergutten Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Dere som har vært igjennom keisersnitt, fikk dere innkallelse til kontroll av dere selv etter 6 uker? Jeg har ikke fått noe, og har vært nødt til å fikse meg en kontroll selv... Ikke at det var noe pes, men lurer på om vi "forskjellsbehandles" eller om jeg bare har blitt glemt?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg tror jeg måtte ordne det selv, både ved keisersnittet og vanlig fødsel. Da ringte jeg jo fastlegen. Han visste jo ikke at jeg hadde født engang.
LilleBanan blir storebror Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Man ringer jo fastlegen selv for seksukerskontroll uavhengig om det er ks elelr vanlig fødsel... Det er nå værtfall sånn det fungerer her jeg bor
Novembergutten Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2009 Leste her inne et sted at folk hadde blitt kalt inn, så da lurte jeg...
erteposen + 4 Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg ble kalla inn etter ks, eller legen ringte for å høre hvordan deg gikk fordi han akkurat hadde fått papirene som skulle følge gutten (han var ikke frisk da han kom ut). Ellers er det vanlig å bestille time selv.
.:(HerQ):. Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 jeg måtte bestille time selv, og regnet med at jeg skulel få en kontroll av snittet, og om livmoren hadde trukket seg ordentlig tilbake. legen tok blodtrykk og en blodprøve av jernlagerene mine, siden jeg hadde mistet mye blod, og ferdig med det. Skal det ikke sjekkes opp noe mer enn det? Pokker heller, jeg har jo vært i gjennom en stor operasjon! Og ikke fått noe særlig informasjon om hvordan man skal forholde seg i ettertid?
erteposen + 4 Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Det er jo sykehuset som er ansvarlig for å informere deg. Ser snittet greit ut og det ikke er betent/infeksjon er det ikke så mye de kan gjøre. Min lege spurte om alt virket greit, og jeg slapp unna med mer. Alle komplikasjoner, og en kjenner jo om det er det, blir behandlet av sykehus.
.:(HerQ):. Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 ...Da tar jeg det for god fisk at jeg nå etter syv uker kan leve normalt igjen, som før, bære ved og bikkje på 30kg, og løfte, måke snø og alt det andre fysisk tunge jeg sulla med?!?! JAH!
Fire småtroll Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har fått inkalling til etterkontroll hos legen som tok snittet på sykehuset. Så dette er første fødselen jeg skal på etterkontroll på sykehuset... Har hørt masse forskjellig jeg også, men noen sa at etter en oprasjon skal man gjerne til kontroll hos kirurgen etterpå for å sjekke at alt er som det skal. Noen sier det ble tatt ultralyd for å sjekke innvendig arrvev, mens andre sier det bare det utvendige såret ble sjekket, så jeg venter i spenning. Har fått time 7 uker etter snittet, har gått 4 uker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå