Gjest 5 andre Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Forsvant menstruasjonen med begge deler? Har selv kun brukt cerazette, og mistet mensen. Synes det er kjekt. Siden det er samme type hormon (i mindre mengde) i hormonspiral kunne jeg tenke meg å prøve det etter fødselen, men... hvis ikke mensen uteblir med spiralen tror jeg heller jeg vil gå på pilla....
suniva Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 hei,jeg brukte hormonspiral i 8 år,mistet mens,kjempefornøyd med å bli kvitt mensen da,ble gravid et par mnd etter jeg tok den ut
Gjest 5 andre Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Takk for svar :-) Vi venter nummer tre, og skal ikke ha noen fler etter det. Mannen har meldt seg frivillig til sterilisering, men jeg kunne tenke meg å prøve spiral en gang først siden det er luksus å slippe mensen. He he. Hadde ikke noe problem med å gå på cerazette, men kunne tenke meg å slippe pilleknasking hver dag....
Shiny84 Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 jeg har hatt begge, men spiral for min del blir ikke noe til repetisjon.. Jeg holder på å svime av når legen setter den inn, får vondt i magen av den.... stikker og j**vlas, ceraxette er jo grei nok, men liker ikke helt det at mensen blir borte, når den plutselig kommer er den jo brun og ekkel og ser ikke ut som den burde, kan vel ikke være bra det vel.... Hva med lady comp o.l det er jo uten hormoner og like sikker som p-piller det skal jeg prøve ut tenkte jeg!!
Gjest 5 andre Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Joa, men i så måte har mannen sagt at han vil sterilisere seg. Vi skal ikke ha fler. Var fordi jeg ønsket å slippe mensen jeg tenkte på spiralen da. Brukte cerazette i over ett år uten bivirkninger, og uten noe form for blødninger - var fornøyd med nettopp det. Har bare ikke lyst til å bruke 1500,- på spiral hvis jeg skal få blødninger - da kan heller mannen gjennomføre sine planer :0)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Nei, jeg mista ingenting på noen av de. Jeg blødde heller hver dag med begge faktisk. Så lenge jeg brukte de. Ikke spesielt festlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå