Mammsen&Lillegutt8809 Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 blei hunden deres merkelig når det nærmet seg fødsel? vår hund oppfører seg merkelig for tiden, hun fotfølger meg blir hysterisk når eg forlater rommet. kanskje hun vet noe som eg ikkje vet.
Liljekonvall<3 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 det lurer jeg på også!! hunden min gjør akkurat det samme(fotfølger meg overalt), men når jeg gir henne oppmerksomhet tilbake, så viker hun unna meg.. Utrolig rart!
Gjest 5 andre Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Ikke vår hund. Hun oppførte seg helt som normalt, og blei heller overrasket da det kom en fremmed peron inn i huset.... Hadde ikke forventet det virker det som. He he. Tror bikkja her er uten teft og instinkter, :0)
Underveis --> Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 He he he Er en uke unna termin og her er doggen som vanlig. Tror forøvrig ikke han er av den omsorgsfulle typen, så tviler på at han kommer til å bry seg nevneverdig om meg når jeg går i fødsel. Kommer vel heller til å sukke og lure på hva alt maset er ;-)
Mamma´n til lillemor Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Hunden vår er heller ikke noe spesielt omsorgsfull. Men han ble veldig tidlig klengete på meg, stod ved beina mine når jeg satt ved bordet og pc`n og skulle være på fanget mitt ved enhver mulighet. Men litt ut i andre trimester endra det seg, og nå (uke 24) merker jeg ikke lengre noe til det. Blir spennende å se hvordan han blir når babyen kommer...
tiny_me Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 vår hund er blitt ekstremt beskyttende, begynte til og med før jeg selv fant ut at jeg var gravid... ikke at han er særlig skremmede med sine 10cm i høyde men han skal ligge oppå meg hele tiden og bjeffer for den minste lyd. hvordan han blir når jeg skal føde vet jeg ikke enda for det er lenge til
Hyacinth Bucket Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Hunden min var (og er denne gangen) også svært oppmerksom på meg, og var/er aldri lenger bak meg enn maks en meter. Tispa mi fikk tom innbildt svangerskap på slutten av mitt forrige svangerskap... men det var nok tilfeldig ;-) Man er jo ganske hormonell... noen hunder kan jo lukte seg til kreft... kanskje de merker svangerskap også? Forskjell på tisper og hanner?
LykkeligNesodden Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Det er jo godt dokumentert at hunder kan lukte utrolig mye rart, som mange former for kreft og anfall av diabetes og meniéres. De kan dessuten lukte eggløsning osv. så det er helt sikkert mange hunder som merker hormonelle forandringer og at fødsel nærmer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå