Gå til innhold

Blødning etter utskrapning..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står i infoskrivet jeg fikk med at det er normalt å blø en uke eller to..

Var inne i går.. blødningen stoppet nesten helt alt i går kveld. Bare vært bittebittelitt mørkt i dag.

Har prøvd å søke litt på nettet for å se hva som er vanlig, men blir ikke noe særlig klokere.

Noen som har erfaringer og vil dele?

På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg hadde utskraping og blødde en normal mengde i bare to dager.. Fikk deretter mensen neste måned og neste måned der... Like etter den siste mens begynte jeg å blø igjen, og det var masse "pølser" og mye blod og måtte skifte bind flere ganger enn vanlig om dagen! Jeg valgte å tro at det var blødningen som egentlig skulle komme etter utskrapinga, da jeg har hørt at det er mange som opplever at kroppen ikke retter seg opp før 3 mnd etter f.eks en MA og utskraping.. Etter den gang har jeg hatt vanlig mens og tror nå at kroppen er "rettet opp" og klar for en ny spire :o)

Skrevet

Så leit du også skulle oppleve dette! Jeg hadde utskrapning 2/1 og som deg blødde jeg minimalt de to første dagene, så stoppet det helt. En uke etter utskrapningen begynte jeg å blø igjen og det ble kraftigere, blødde så en uke. Mensen kom en måned etter inngrepet. Ta vare på deg selv, klem fra meg

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Jeg skjønner jo at jeg bare må vente å se hva som skjer..

Er så utålmodig. Liker å vite hva som skal/kan skje videre... Og er helt klar for å prøve igjen umiddelbart! :-)

Skrevet

Jeg er også spent og lurer på dette...

Jeg har ikke fått noe info skriv - men legen fortalte meg muntlig at jeg ville blø en liten stund (anga ikke hvor lenge) og at jeg ville få mensen tilbake etter 2-7 uker - alt var normalt sa han.

Jeg måtte til utskraping på lørdag som var, det er nøyaktig 6 dager siden og jeg blør bittelitt ennå, men i dag har jeg fryktelig vondt nederst i magen. De første dagene var det frisk blod som kom, men mindre enn om jeg skulle hatt mensen, de siste 3 dagene har jeg bare bittelitt striper med brunt blod, bruker bind, men kunne sikkert ha brukt truseinnlegg, så lite er det, men det er brun/svart når jeg tørker meg etter å ha vært på do. Synes også det ser litt ut som små "sandkorn" på en måte (sorry detaljene altså!).

Håper jo jeg får EL ganske fort og at syklus kommer tilbake fort - for jeg er såååå klar for å bli gravid på nytt!!! Har en så god følelse på at jeg blir gravid fort og at det kommer til å gå bra denne gangen!! Så blir spennende å se =)

Jeg kommer ikke til å vente en syklus med å prøve, så fort jeg slutter å blø og så fort jeg kjenner tegn til at jeg har EL hopper jeg til sengs - kroppen min sier jo ifra om den er klar eller ikke - sånn tenker jeg da!

Lykke, lykke til =)

Klems

Skrevet

Der sa du det egentlig ja. Det er akkurat sånt utseende det er. Kjenner igjen det med de sandkornene..

Vi er i gang så fort det forsvinner og hvis jeg merker antydning til el-smerter! hehe.

"Det er normalt å blø en uke eller to. Blødningen skal da avta, ikke tilta. Etter en periode på 3-6 uker er det vanlig å få en ny menstruasjon".

Det står ikke noe om smerter i skrivet, men jeg spurte sykepleieren og hun antydet at det ikke skulle være noe særlig av det etter utreise fra sykehuset. For min del har det stemt. Hvis det vedvarer på deg, så syns jeg du skal ta en tlf til gyn for sikkerhets skyld.

Ellers får vi bare stå på alle sammen.

Lykke til dere også!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...