Gå til innhold

Feber for første gang, like under 39 - gi paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er første gang snuppa har feber, hun er straks 8 mnd. Når er det så ille at man gir paracet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke gjort det. har tatt av et lag klær og gitt masse å drikke.

men feberen har gått over i løpet av noen timer...

Skrevet

Se ann allmentilstanden, feber i seg selv er (stooooort sett) ikke farlig!! Vansligvis bekjemper det virus og basselusker i kroppen. Dersom den lille er tydelig plaget og slapp ville jeg gitt paracet, men hvis hun finner roen og sover bra samt får i seg mat/væske uten ville jeg ikke gitt. Du kjenner ditt barn best :)

Skrevet

jeg gir alltid paracet på kvelden/natten ved feber over 38,5! På dagtid følger jeg det å gi ved over 39,5 og ved nedsatt allmentilstand. Dette er fordi jeg ikke har så god kontroll på natten hvis feberen skulle stige raskt og han gå i feberkrampe. Sover på forkjsellige rom. Nå er jeg sykepleier og ser sikkert for meg alt mulig som kan skje, men jeg tar rett og slett ike sjansen. Så få ganger han har feber, så gir jeg litt paracet. Ser ikke noe problemer med det rett og slett. Liker å være på den trygge siden.

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er god kan de godt ha 40 i feber uten at det gjør noe. Bare pass på å kle av barnet og avkjøl det.

Bakterier dør ved 39,6 grader, så ikke dumt å vente med paraceten før etter det :)

Skrevet

Det ville jeg absolutt gjort.

Når eldstemann her var baby så ga jeg ikke paracet med en gang når han fikk feber og det hele endte opp med en rask stigning av feberen hans og han fikk feberkramper. Ble hentet av sykebil og var bevisstløs i 1 1/2 time.

Ikke for å skremme noen. Men det er bedre å gi paracet enn å oppleve noe slikt.

Skrevet

heilt enig med deg cessa3.....sjølv om over 39 i feber ikkje er så masse for et lite barn,så kan det få feberkramper alikevell.dattera mi fikk kramper med39.2,,,

der er det grusomeste eg har vore borti sjølv om det stort sett er ufarligt heldivis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...