kamillaen Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Hei jeg er akkurat kommet inn i 2 trimester, Har en sønn fra før av på 3 år i April=) Men var hos legen idag og han ba meg ta det med ei klype salt,men snablen var gangske så synlig sa han,selvom jeg egentlig ikke har lov å si noe enda..Jeg fikk så sjokk , syntes jo dette var vell tidlig,men utrolig moro=))
ble_mamma_6august 09 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 men er det ikke slik av jentenes og guttenes kjønnorgan er like når det er så tidlig?
2prinsesserogbim Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jo da meine eg og at de e.... Så eg ville no vertfall ikkje hørt på da heilt altså...
ble_mamma_6august 09 Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 jordmor sa oxo at man kan lett ta feil av gutt, dersom navlestrengen legger seg over lisjkaren på gutten hehe
Flower girl Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Vi var på UL når jeg var i uke 12+4. Da ville legen tippet på gutt, om hun skulle gjette kjønn, men i ettertid har jeg funnet ut at gutter og jenter faktisk er ganske like på den tiden...så jeg synes det var rart at hun ville gjette på noe. Legger her ved en link, så kan dere se hvor like jenter og gutter er så tidlig. Må si jeg ble overrasket... http://baby2see.com/gender/external_genitals.html Idag var jeg på UL igjen, hos en annen lege, som ikke ville gjette kjønn fordi det er vanskelig å se så tidlig...
tidenes julaften Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Hei. Jeg var også på UL når jeg var 12 uker og fikk beskjed om at jeg venter en gutt. Fikk også beskjed om at kjønnsorganene til gutter og jenter ser helt like ut ved 12 uker, men at vinkelen på kjønnsorganet er forskjellig. Dersom vinkelen på kjønnsorganet var parallelt med ryggsøylen var det jente, mens hvis kjønnsorganet sto 90grader mot ryggsøylen var det gutt. I mitt tilfelle var det så 90 grader som det er mulig å få til så derfor ... gutt. Det var nå det jeg fikk beskjed om - gjenstår å se om det er riktig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå