Gjest Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 For to uker siden bestemte jeg meg for at nå var det på tide at mini (16 mndr) skulle slutte å ligge i posen sin om natta. Vi skaffet oss en "sovepose" til ham i sommer da jeg følte at nok var nok da jeg fant ham på magen i senga si med hodet nedi dyna, iskald. Fikk nesten panikk der og da, men han hadde det fint han, var bare litt kald. Har siden sovet på ryggen i posen sin som er spent fast under madrassen sin. Har alltid sovet godt natta gjennom, men på slutten var han mye urolig, sov veldig lett og våknet opp mange ganger i posen sin. Dessuten klarer han nå å vri seg ut av den, og jeg liker ikke helt tanken på at han skal surre seg inn (og i verste fall bli kvalt i stroppene). Så posen ble pakket vekk, og den første uka var det litt om og men med at han reiste seg opp i senga før han hadde rukket å sovne. Det var stort sett bare å legge ham ned igjen, så sovnet han. Han har sluttet helt med å reise seg opp, sovner etter fem min under dyna si, og duverden så godt/tungt han sover. Men han sover fryktelig urolig og sparker av seg dyna... Om morgenen er han iskald selv om han har på pysj og sokker, fordi han ligger oppå dyna si... :-/ Han kaver så innmari i søvne (har stått og sett på ham pluss at vi ser ham i babymonitoren), at han hver natt til slutt ligger oppå dyna... Jeg er inne flere ganger hver kveld og løfter ham på plass og legger dyna over ham, uten at han våkner. Men jeg kan jo ikke stå opp flere ganger om natta for å sjekke at han ligger med dyne?hadde sånne dyneklips til å feste dynekantene til senga med da han var baby og sparket av seg dyna, men er litt redd for at han skal havne under dyna da, og der er det jo ikke noe særlig med luft...? Tips/råd, noen?
dårlig ånde Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 tykk ullpysj med fot hjalp her. fra nøstebarn, men man kan sikkert finne dem andre steder. vi har troll også, men den ble i tynneste laget.
dårlig ånde Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 man kan bruke pose uten stropper også forresten, da kan han kave så mye han vil, men greier ikke sparke av seg dyna.
It's all about me Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg er vel den eneste som omtrent ikke bruker voksiposen utendørs men masse innendørs. Begge barna har sovet mye i den om natten i senga, da har de det varmt og kan ikke vri seg i rare stillinger, i tilegg sover de kjempegodt der. Nå de skal avvennes snører jeg den mindre og mindre sammen til de tilslutt bare har den brettet over seg en dyne. Helt supert.
digger Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Signerer denne på det varmeste. Vi fikk plutselig sove hele natta etter å ha investert i denne pysjen og poden er alltid god og varm. Spenner alltid av dyna, tror det er veldig vanlig at de ligger urolig derfor er jeg litt motstander av pose. Personlig har jeg behov å å bevege meg i senga og inbiller meg at de små kanskje har samme behov når de skal finne søvnen:-)
lille sprelle Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Bruk ullteppe oppå babyen. Ha en juniordyne på tvers som et hi bruk ullundertøy, ullpysj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå