Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg er 38+1 i dag og på lørdag trodde vi vannet gikk pga jeg ble klissvåt i trusa når vi gikk på Ikea. Så jeg ringte sykehuset lørdagskveld og de ba meg om å komme inn for en sjekk på søndagsmorgen. Greit nok det. Det var ikke vannavgang. Legen tok UL helt til slutt etter ctg og gyn.undersøkelse for å se hvor mye fostervann det er, og det var det akkurat nok til at vi ikke får gjort noe. Så da dro vi hjem igjen. MEN, på mandag skulle jeg til å gå inn i dusjen og plutselig rant det masse vann nedover lårene mine. Og jeg sjekket om det var blankt og det var det. Ringte til sykehuset og vi fikk komme inn tirsdagsmorgen. Kl 10. hadde vi time og vi satt å venta til kl 12 før vi fikk komme inn. Så var det ctg i en halvtime. IKKE godt når man har bekkenløsning. Etter ctg måtte vi vente til kl 15 før vi fikk lege til å se på meg. Og da fikk vi beskjed om at det var ikke vannavgang denne gangen heller men vi måtte si fra med engang hvis jeg opplevde det samme igjen. Fy søren, etter så mange timer så fikk vi det svaret.. Begynte å grine jeg. Hadde vondt overalt og var ganske forbanna på Ahus for at de brukte så lang tid. Ikke har de en skikkelig stol eller sofa å sitte i heller.. sånn, da har jeg fått sutret litt..
Vannmann35 Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Har snakket med folk som har født før, og de sier man ikke er i tvil om når vannet går... Da fosser det ut, og det er snakk om MYE. Ikke slik at det føles som om man bare tisser litt på seg. De sier det er som å tisse, men at det liksom aldri tar slutt... Det bare renner og renner. Vel, jeg er førstegangsfødende, så jeg er uerfaren, men slik var det jeg ble forklart det.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Er ikke alltid det fosser ut. Venninna mi ble bare litt våt i trusa. Noen ganger så ligger hodet så langt ned og fungerer som en propp og da hender det at det bare er vannet nedenfor hodet som kommer. Og da er ikke det like mye som om alt vannet skulle ha gått.
Mone snart3barnsmor Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 når vannet mitt gikk, så trodde jeg at jeg bare tissa på meg, kom kanskje 1dl, så det fosser ikke nei.... hadde ikke riene kommet med en gang, så hadde nok ikke jeg tenkt over at det kunne vært vannet.... så hadde jeg vært deg, så hadde jeg pressa på på sykehuset jeg ja.... det er så alt for ofte dem tar feil synes jeg.... lykke til:-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Skjønner veldig godt at du er frustrert. Høres jo ut som vannavgang! Har du fått tatt vare på noe av væsken som har kommet i et bind e.l. slik at de har fått tatt prøve av det? Da skal det jo være ganske greit å finne ut om det er fostervann eller ikke. Vet ikke om ultralyd og gyn. us. kan utelukke det sikkert i ettertid, men det er mulig. Hvis du ikke har fått med prøve tidligere, så gjør det hvis det skjer igjen. Lykke til!!
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Det kan ha vært en vannpose på fosterposen som sprakk.. Dette skjedde meg, kom bare noen håndfuller m fostervann.. Fikk sjekka det og de konstanterte at det ikke var snakk om vannavgang, men at det av og til dannes ekstra-poser som også inneh. fostervann;) Fødselen startet m murringer og rier dagen etterpå faktisk, og de måtte ta vannet under pressriene - det gikk ikke av seg selv;) Skjønner du blir ganske oppgitt av såpass lang ventetid da.. Jeg var bare inn på en kort sjekk på ca 1 time.. CTG og gyn.us.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2009 Har ikke fått tatt med bind eller noe til de. Men de sjekker ph-en i skjeden for å se om vannet har gått. Også ser de på UL om det er normal mengde med fostervann. Fikk beskjed om å gå med bind hele tiden og ta det med hvis det skjer igjen. Men nå kjenner jeg at kroppen forandrer seg ganske mye:) Begynt å få regelmessige kynnere og så har jeg begynt å fått grusomt vondt nederst i magen ved blæra på en måte. Så nå krysser jeg fingrene for at noe skjer snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå