Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å få pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å bli gravid. Haster litt pga alder. Har eggløsning, men har lest en del om Pergotime og tenkte kanskje dette kunne gjøre at det gikk litt raskere. Ringte gynekologen som mente at da burde jeg sjekke egglederne først. Og manen min burde sjekke sæden sin. Må alle gjennom dette først? Alle andre undersøkleser har jeg tatt - og alt er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal vel litt til å få pergo hvis alt er bra?

der jeg går (privat gyn) så fikk jeg pergo fordi jeg ikke funker.. Og nå må mannen sjekke seg.

Men skal jeg inn på sykehuset til undersøkelse, så må mannen sjekke seg før timen, så de har resultatet når jeg kommer.

og jeg er i beg. av 20 årene..

Pergo hjelper deg jo å få eggløsning, så hvis du har det regelmessig fra før, så kan det jo føre til bivirkninger, som feks flerlinger..

Skrevet

Takk for svar. Det er en del som bruker pergo selv om de har eggløsning og alt tilsynelatende virker bra. Det kan vel komme flere egg - så sjansene blir større. Har eggløsning, men ikke helt regelmessig. Tenkte pergo kanskje kunne hjelpe. Men vil gjerne klare det uten.

Skrevet

Viss du har el trenger du ikke pergo, jeg fikk det pga jeg ikke hadde el.

Skrevet

Kan godt være at pergo er noe for deg. Særlig hvis du ikke har regelmessig eggløsningen.

Det er imidlertid noe legen bør vurdere, og det gjør h*n best når eggstokker og hormoner blir sjekket ut.

Det samme gjelder mannen din; om han har dårlig sædkvalitet hjelper det lite med pergo.

Jeg ville absolutt sjekket disse tingene først. Lykke til!

Skrevet

Det er nok riktig. Det eneste igjen å sjekke er mine eggledere (gruer meg til det!). Og mannens sædceller. Vi prøver litt til. Og hvis det ikke går, så får vi sjekke ut dette.

Skrevet

Sa en opplyst anonym (15:30)!

Jeg har EL så det holder men gikk 3-4 runder på Pergo....

Pergotime øker også eggproduskjonen slik at det blir podusert flere egg... jo flere egg, jo større sjanse for å bli gravid!

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar! Har 5. mensdag i morgen. Får prøve å ringe Volvat da. Kanskje noen der vil gi meg pergo uten egglederund først. Rekker hvertfall ikke det denne gangen. Kan jeg spørre om du ble gravid etter at du hadde brukt pergo?

HI

Skrevet

Har resept på pergo her jeg:)

Du kan få min:)

Skrevet

Veldig gjerne. Så snill du er :-)

HI

Skrevet

Tør du ta dette uten rådføring m legen din?:)

Skrevet

Hmmm...vet ikke hvor seriøst det var ment. Jeg er hvertfall gjennomsjekket. Bortsett fra egglederne... Og er de tette, så er vel det eneste som kan skje at jeg ikke blir gravid nå. De må ikke være tette! For jeg vil bli gravid nå!!! (før det er for sent...)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...