rampete robin Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg lager til flere middager. 300 g poteter, 300 g gulrøtter, men hvor mye fiskeboller bør jeg ha i? Han er 8 mnd
erteposen + 4 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 300-400 gram fisk ville jeg nok brukt. Men vil du bruke fiskeboller? Saltinnholdet er jo temmelig høyt til en baby på 8 mnd, og de på glass er ikke salt i (barnematen). Ikke alle gir fisk så tidlig, men har dere ikke allergi i familien er jo ikke det så farlig kanskje. Jeg ga mine fisk fra 9-10 mnd i alle fall.
rampete robin Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2009 Han har fått fisk fra 6 mnd, så litt sent å snu nå... Ingen allergi i familien, så det går nok bra! Har gitt fiskeboller tidligere også, men da har jeg har ikke brukt så mange. Bare for at det skal sette litt smak. Det er den beste middagen han får :-)
power puff Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 det er faktisk salt i det barneglasset med fiskeboller fra småfolk! Drøyt spør du meg.....
erteposen + 4 Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Om du velger å bruke fabrikat så hadde jeg brukt lite slik det bare setter smak:) Mine elsker også fisk, og foretrekker det til middag.
rampete robin Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2009 Jeg får komme meg på fiskebutikken og kjøpe litt skikkelig hvit fisk snart. Blande med litt selleri, gulrøtter og poteter. Andre ideer til fiskemiddager?
erteposen + 4 Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Småfolk svarte på sine egne sider at det var svært lite salt i fiskebollene de brukte, og det var ikke de samme som en kjøpte på butikken (2007) etter en her inne sendte inn en mail. Kan uansett ikke forstå hva som er problemet med å bruke ren fisk for en så stor produsent av barnemat. Det er jo enklere og raskere å lage mat av fisk til baby enn kjøtt. Merkelig./
yasmina Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Man skal visst vaere forsiktig med sellerien også i henhold til matportalen.
rampete robin Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2009 Hvorfor det? Står jo faktisk som ingrediens i flere barnematoppskrifter.
power puff Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 ja ikke sant! det er tydeligvis viktig og lese innholdset altså!!! vi også bruker mye ren fisk til lillegutt til middag. blander alt av grønnsaker, potet/pasta osv og smaksetter gjerne med løk, hvitløk, dill, koriander, tomat eller paprika!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå