Gå til innhold

Tegn på at noe er igang?


tvillingkath

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 35+5 og har de siste dagene hatt veldig mye kynnere, nedpress og stikkinger i underlivet, er vanvittig sliten og vil bare legge med ned hele tiden. Kan dette være tegn på at noe er i gang? Hadde ikke samme opplevelse ved forrige svangerskap, men denne gangen er det jo tvillinger, kanskje det bare er slik at det derfor er ekstra tungt nå de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende da!!! Har du snakket med jm om det??

Jeg er selv 36+5 og har mye av det samme, men her er det bare en altså!

Lykke til i allefall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei , jeg er også i uke 35 og har de samme plagene, hadde dem i forrige svangerskap også, men husker ikke på hvilket tidspunkt dem kom.

Men siden du i tillegg venter tvillinger så er vel mulighetene store for at dem kommer noe før termin, så da er det bare å ta det med ro og samle krefter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 34+6 og har hatt det likt de siste 3 dagene. Lurer på det samme som deg. Hadde det ikke sånn med 1 mann.

Men jeg venter bare en. Vet at nedpress kan være tegn på at barnets hode fester seg. Med 1 mann skjedde det tidlig. Hos oss som har født før trenger ikke hodet feste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ;) samme problem her,var på sjekk i går på føden for noe annet og da prata jg m jm.. hu sa d var modningsrier og at d var veldig vanlig m tredjegangsfødende og oppover... hadde masse premature rier forrige gang,men var ikke sånn.. men hvis d kan hjelpe på fødselen er d jo greit ;) er forresten uke 35+4 og tredjegangs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt de samme "plagene" som deg de siste 5 dagene. Ringte til føden den første gangen de kom og jm sa at det var modningsrier og at de enten kunne ta seg opp og gå over i ordentlige rier eller de kunne avta. De har ennå ikke gitt seg, men de er i forskjellig styrke, av og til er de sterke og av og til er de litt lettere. Var på kontroll hos jm på onsdag og hun sa at hun regner med at babyen kom til å komme før tiden siden jeg hadde modningsrier allerede. Jeg er 38+1 førstefødende med ett barn.

Spurte jm om hun hadde noen tips om hvordan en kunne få fortgang i fødselen og hun sa at det eneste som fungerte var å ha sex og at mannen sprutet spermen inn i livmora. Det er visstnok noe i spermen som hjelper til med modningen. Og hun sa at det er ingenting annet som virker (hjelper ikke med sterk mat eller å gå i trapper eller noe som helst...).

Veldig spennende tid forran oss her, damer!! :) Lykke til alle mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 36+5 nå og har det samme. Her en natt kom og gikk smertefulle kynnere, og jeg var så sikker på at noe var på gang. Vekte samboeren min og sa jeg hadde begynt å få vondt, men etter noen timer så ga det seg. Har kjent mye press nedover nedentil, men hodet er ikke festet ennå. Er 2.gangs, så det er jo ikke sikkert det fester seg før rett før. Magen er sunket, og fosteret ligger helt nede.

 

Jeg tror dette er veldig vanlig å kjenne de siste ukene man har igjen, og er vel tegn på at man begynner å bli fødeklar, men ikke noe sikkert tegn på nær forestående fødsel. Sist gang gikk slimproppen hos meg på morgenen, og etter et par timer begynte mensmurringer som så vidt kom og gikk litt.. gikk mange timer før jeg innså at det var rier som var i gang. Menssmertene ble skarpere etterhvert, og de kom tydeligere takvise. Etter 12 timer ringte jeg føden og fortalte at det var 15 minutter mellom. da var jeg ikke i tvil lengere, for da lå jeg bare og stønnet når takene kom.

 

Førstegangsfødene har jo som oftest tid til å områ seg, da det ofte tar lengere tid, men er jammen meg spent om det fortere denne gangen for min del. Tar sånne menssmerter på alvor iallefall. Har ikke kjent så mye av det de siste tre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...