Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg er ca 7 uker på vei, og for tiden har jeg kun et vikariat ut april. Det er store muligheter for forlengelse, så antageligvis trenger jeg ikke bekymre meg. Men greia er at jeg har søkt på et par andre jobber. Og hvis jeg kommer på intervju, hva skal jeg gjøre da? Fortelle at jeg er gravid? Kommer jo garantert ikke til å få jobb da! jeg vet at de ikke har lov til å bruke graviditeten som en unnskyldning, men det er klart ingen ansetter noen som allerede er gravid. men ser for meg at det blir sure miner om jeg skulle få jobben, og fortelle første dagen på jobb at: jo, forresten.. jeg er gravid!
Moggi Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Du er faktisk ikke pliktig til å fortelle noen at du er gravid sånn i første omgang. Ikke før det er tre måneder igjen til permisjon;)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har vært gravid (uplanlagt) og på jobbintervju, og sa selvfølgelig ingenting. Fikk jobben - og noen uker senere hadde jeg en SA. Så nei, ikke si noe, og i alle fall ikke så tidlig i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå