Medhufushi Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg hadde bekkenløsning med nr 1.. Lå de to siste mnd stort sett i senga. Og fra ca uke 20 kunne jeg ikke ta meg en tur på senter eller slike plasser uten at jeg var ødelagt i bekkenet en dag eller to etterpå... Er det andre som hadde det slik med nr 1 og hvordan gikk det da under 2. graviditet og etterpå? Er det slik at det er fordelaktig å vente en stund mellom graviditeten når man har hatt BL? I tilfelle hvor lenge? Jeg sliter enda med det, men det er jo 80% bedre enn det var... Men nå belastes det jo på langt nær slik som da jeg gikk gravid og jobbet osv... Men i alt jeg gjør må jeg jo ta hensyn. Er det ikke ofte slik at BL blir værre og værre for hver graviditet? Håper noen kan svare meg...
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg er nok dessverre mye verre denne gangen enn sist, et år mellom svangerskapene... Men jeg har en hoftelidelse og en leddlidelse i tillegg da, og det har mye å si for bekkenløsningsproblemene...
Tredjemann på vei :D Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg tror jeg hadde antydning til bl ved første graviditet (2005), men det var nesten ingen plager bortsett fra litt vondt på slutten. Overhodet ingenting sammenlignet med nå sist! Dessuten hadde jeg ingen jobb og ingenting å ta meg av bortsett fra å lese til eksamener de første 4 mnd... Ble gravid igjen høsten 07, altså nesten 2 år etter første fødsel, og da fikk jeg bekkenløsning etter maks 2 mnd! Og da snakker vi skikkelig vondt! I tillegg var jeg kjempekvalm og kjempetrøtt, og var student med en liten på 2 år. Hylte av smerte da jeg skulle opp av senga og gå på do, var verst på natta, men bedre på morgenen etter å ha byttet side i senga. Om jeg gikk mye en dag, ble det kjempevondt til kvelden og natta. Men jeg fungerte såppas at jeg ikke ble sengeliggende i alle fall. Har også hørt at de fleste blir verre for hver graviditet, så jeg gruer meg til å bli gravid igjen... Men det skal uansett ikke skje før tidligst om 4 år! Synes du burde oppsøke fysioterapeut for å få treningstips slik at du kan styrke bekken/rygg/mage nå før du blir gravid igjen! Og fortsette til fysio med trening når du blir gravid! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde veldig svak rygg- og magemuskulatur da jeg kom dit den høsten jeg var gravid med nr.2. Har alltid vært slank p.g.a høy forbrenning og derfor aldri tenkt på at jeg burde trene opp musklene før graviditet... Men jeg burde vel trene litt regelmessig fra nå av for å forebygge litt til evt. neste gang!
Medhufushi Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2009 Takk for svar.... Har gått til kiropraktor etter graviditeten... Orket rett og slett ikke da jeg var gravid... Alt var et slit... Så da måtte noen ha kjørt meg... Og det er jo ikke lett når alle er på jobb... Glemte å spørre kiropraktor hvor lenge jeg burde vente... Vet jeg må få kommet meg til fysio, men ting tar tid... Lille nurket kommer jo alltid først og meg på bunn på prioriteringslista... Men det er jo viktig hun har en mamma som fungerer... Gruer meg til neste graviditet ja... Har hørt noen som merker BL før de vet de er gravide til og med! Uff uff uff!!! Flere som har noen erfaring?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 jeg ble ikke kvitt bekkenløsningen etter første, ble gravid igjen etter 6 mnd, og det ble enda verre. nå er minste 5 mnd og jeg sliter veldig. nå etterpå sier lege og fysio at det ikke var gunstig å bli gravid så tett etter første. men vet ikke hvor lenge man bør vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå