Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Synes dere jeg bare skal handle inn rosa og jentefarger eller blir man lei av det også? Har "alt" mulig i gutteklær. Bør jeg kjøpe noe nøytralt tøy denne gangen også (vi er helt sikre på kjønnet)? Har masse babyklær det er bare det at jeg elser å shoppe..Så må liksom ha noe nytt denne gangen også. Tror dere jeg blir lei av disse veldig rosa klærne om jeg bare kjøpe det?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har en gutt fra før og fikk nå jente. Tenkte at hun kunne bruke det lille jeg hadde igjen av hans. Men nei. "Gutteklærne" blir lite/ikke brukt. Han har så mye tøft og stilig, men jenta mi vil jeg skal se ut som en jente. Dvs bruker jo utedresser og dyre ting, men ellers er det rosa, rødt, lilla eller gjerne andre farger, men da med typisk jentete stil. Så det rosa-genet slo kraftigt igjennom på mor her i gården....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Ånei, du kommer ikke til å bli lei rosa. Jeg brukte de nøytrale etter gutten, men klarte ikke bruke det som var "typisk gutt" på jenta. Det ble mye rødt og rosa, ja. Det var jo ei jente;)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Vi er forskjellige.Du spør om du bør kjøpe alt nøytralt denne gangen også. Betyr at du har mye nøytralt tøy etter guttene. Jeg hadde det i de minste størrelsene. Synes ikke noe om å dolle opp babyene for mye. Nøytrale farger som hvitt, gult og grønt synes jeg er finest. Kjøp noen få bobyer i rosa farge da vel. Som du kan ha under sparkebuksene. Jeg ungikk konsekvent å kjøpe rosa klær til henne da hun var mindre. Fikk jo mye klær av andre, og det var nesten utelukkende rosa. Jeg er litt motstander av rosa jenter, da det blir alt for sukkersøtt for meg... Og liker ikke kjøler på den små før de kan gå. Upraktisk å krabbe i og alt for søtt når de bare ligger i vogga.. Men vi er forskjellig...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg bruker nesten bare unisex klær til mine, og jentene har vel litt luer og strikkejakker i lilla. Gutta mer i grønt og blått. Liker ikke veldig "jenteklær". Kommer også an på hvordan barnet ser ut. Noen jenter passer bare ikke i lyst rosa.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har også 3 gutter og venter jente. Ser for meg at jeg ikke engang vil få mulighet til å bruke noe fra guttene, vi kommer sikkert til å få så mye. Er første jenten på over 17 år på min side i familien og på 6 år på min mann sin side, så mange som vil kjøpe jenteklær rundt oss ;-) Må innrømme at jeg selv også klør litt i fingrene etter å shoppe noe annet enn gutteklær ;-) Nå er jeg ikke sånn rosa-rosa av meg, men noe blir det vel, og jeg tviler strekt på at man blir lei, er jo gøy med nye farger ;-)
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 (Korte) kjoler/skjørt er jo kjempepraktisk! Ikke ironisk. Jeg har tenkt at det var et tulleplagg, så feil kan man ta. Vi arvet mange skjørt. Ofte blir det jo body og strømpebukse og da er jo jenta mer "kledd" med en gang hun får på en forklekjole eller lite skjørt. Ikke er det i veien heller og så er det jo fint. Masse sukkersøtt og blonder blir for søtt for meg, men smaken er jo som baken. Jentetøy er jo heldigvis ikke bare rose lengre. Nå har man jo mye rødt, lilla, brunt og ikke minst alt retro. Og dere to med 3 flotte gutter fra før (og ikke bare en, som meg) må jo klø LITT i fingrene etter å gå løs på jenteavdelingen?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Vet ikke hvordan det er med HI, men selv om JM var så sikker, og vi selv så at det var ulikt, så sliter jeg med å tro helt på dette her. Derfor har jeg ikke helt fått meg til å gå amokk enda heller ;-) Tenkte å bestille time til 3D UL uansett rundt uke 27, så om det fortsatt er tydelig jente da, så tror jeg heller jeg går mer amokk *smiler litt*
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Min yngste er også jente. Har nok shoppa mye mer rosa enn hva jeg trodde, før jeg fikk henne likte jeg ikke engang rosa. Jeg har også fått veldig mye brukt, og jeg bruker mye brukt fra guttetøyet. Særlig ullklær og sko nå om vinteren, men også dongri bukser og jakker og så fiffer vi opp med litt rosa eller lilla så er hun jente med en gang allikevel. Jeg synest hun ser dødsbra ut i denne tomboy stilen, men hun er rdentelig jente jente også, fin i bevegelsene og veldig elegant, har vært det siden hun var ny, nå er hun over året.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Kan looove deg at du ikke blir lei jentetøy!! Ikke etter tre gutter er det kjempestas. Greier ikke ta på jenta mi guttetøy.. Slev om andre synes det er tullete. Etter så mange år med det samme, er det gøy med noe "nytt" Kos deg med handlingen du
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 He, he det var første innlegget jeg har lest av Alva og syntes var litt overflatisk og dumt. Har alltid sett veldig opp til deg. men her dalte du.... shoppe jenteklær.... ikke mulighet til å brukenoe fra guttene. Dummeste jeg har hørt. De har vel hatt litt basisklær. Skal du ta helt av nå når du endelig får prinsessa de? Pisspreik.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Tror du missforstod meg litt jeg ;-) Med at vi ikke får brukt opp igjen noe fra guttene, mente jeg mer at jeg tror vi kommer til å få så utrolig mye klær at vi knapt vil rekke å bruke det vi får. Med gutt nr 2 og 3, var det egentlig veldig lite klær som var arvet vi brukte/bruker første 1-2 årne fordi vi får så mye nytt. Nå som det blir jente vil jeg tro at f.eks min mor kommer til å ta helt av på shoppingfronten, så derfor renger jeg med at skal vi rekke å bruke alt vi får nytt, så vil vi ikke klare å også bruke det vi har med mindre vi skal bytte klær flere ganger for dagen. Og ja, vi har stor familie begge to, som er glade i å gi. Tror faktisk ikke jeg kommer til å kjøpe så veldig mye selv, og har bare kjøpt to plagg selv etter UL'en, noe som er mindre enn jeg gjorde med noen av gutten ;-) Selvsagt synes ejg det er gøy med en jente nå, men er fortsatt mer vantro, enn å ta helt av stadiet ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 jeg har gutt fra før, og var bestemt på at jenta skulle bruke klærne hans. hun skulle bli en tøff jente. men nei da, har ikke brukt noen av klærne til gutten. vi fikk jo masse klær. brukte masse rosa i str 56 og 62. og litt i andre farger. men fra str 68 synes jeg det er kjempefint med lilla, beige, turkis etc. men klærne skal være veldig jentete, og med søte detaljer;) jeg har aldri vært merkebevisst, men etter jeg fikk jenta, har jeg svidd av litt penger i noen butikker som er litt anderledes enn h§m. trodde også at kjoler var upraktisk, men har funnet ut at det er heller tvert imot. jeg bruker kjoler på jenta nesten hver dag. og om du kjøper kjoler som har stropper eller kort arm, og kanskje noe snøring i livet, kan du bruke de både når de er for stor, og når de har blitt litt små = tunika til tights.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå