Gå til innhold

Hvor mange her er prøvere etter nylig MA/SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nysgjerrig altså.

Har selv nettopp mistet tvillinger i MA/BO i uke 12 (de sluttet å utvikle seg i uke 6) - fikk sjokk når jeg var på tidlig UL for nøyaktig 1 uke siden - ante jo ingenting, ingen smerter og ingen blødninger og med hyperemesis spydde jeg til og med dagen jeg fikk utskraping. Fostersekkene, livmor og morkake hadde vokst som normalt, kroppen min hadde bare ikke fattet at det var noe galt - fikk utskraping på lørdag som var, altså 5 dager siden.

Er fast bestemt på å prøve igjen - venter på at mensen skal komme tilbake!

Det virker som om det er mange som mister i MA/SA - derfor hvor mange av oss er det her inne nå som prøver igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde en MA som ble til SA i 8.uke, fosteret hadde sannsynligvis dødd i 6. uke, som dine tvillinger. Trist, men det skal gå bra neste gang!

Har ikke tatt oss tid til å vente på tante vi da, så jeg skal teste i morgen tidlig om jeg kan være i lykkelige omstendigheter igjen, gamla har ihvertfall ikke vist seg, og burde dukket opp rundt disse tider. Så jeg krysser fingrene!

Men ja, det virker som om det er mange som mister...

Skrevet

Heisann. Jeg mistet i januar, uke 11. Jeg ventet en mens med å prøve og desverre skjedde det ingenting så jeg er fortsatt prøver. Jeg har imidlertid bestemt meg for å hoppe over denne pp, så blir ikke skikkelig prøver igjen før i april. Jeg ble knekt av å ikke bli gravid igjen og trenger en pause, og ikke stresse så mye. God klem

Skrevet

Så trist å høre om tvillingene dine!

Jeg mistet tidlig i desember og var i 11. uke. Hadde utskraping og fikk mens tilbake etter 4 uker. Var et sjokk for meg også for har jo gått igjennom et svangerskap tidligere uten noen problemer i -07, og trodde selvsagt at det skulle skje igjen..Den gang ei.

Ville vente lenge før ny prøving, men begynte forrige mnd. Har ikke skjedd noe her heller foreløpig. Har ikm 22. mars og er spent.

Skrevet

Hei. Vi også¨

hadde ma for 3 uker siden, var uke 12 men fikk ikke vite når fosteret døde, men mest sansynlig mellom uke 10 og 12. Vi har vært "forsiktige" prøvere denne måneden allerede, og om kroppen fungerer skal jeg vel ha mensen neste uke. Men håper jo at den ikke kommer da........

Med andre ord, vi ventet ikke på at mensen skulle komme en gang før vi begynnte så smått å prøve

Skrevet

Jeg har også hatt 1 MA. Hadde noe spotting som ble undersøkt uke 8, det viste seg og være en såkalt wanishing twin. På ultralyd så vi det lille hjerte "blinke", og det 2. embryo som var "dødt". I uke 10 kom det litt mer spotting, og vi trodde det kanskje var wanishing twin som skyldes dette...men da var det 2. embryo også dødt...det endte med utskrapning. Nå har vi ventet noen mnd., og er på vår 1. pp etter det :)

Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 9, men fant det ikke ut før jeg dro på en tidlig UL på grunn av småblødninger i uke 11! Merket ikke noe vondter eller noe sånt jeg heller, men fikk som sagt blødninger som lignet mer på mensen.. Fostersekken var intakt og alt hadde vokst som om ingenting hadde skjedd..

Skrevet

Hadde MA i midten av januar, var i uke 10

Skrevet

Emmj-vilhababy09

er i samme sit. som deg. hvilket sykehus?

Skrevet

hei. j hadde MA i februar. var på utskraping den 13 februar. venter mens i disse dager hvis den kommer....

hadde ingen smerter. hadde små blødd siden uke 5.

fosteret døde i uke 8 og dem fant d ikke ut før i uke 11.

har 3 friske unger, så d kom som ett sjokk.

Skrevet

Hei.. Hadde SA i uke 9 i november.. så er ikke så nylig det nå. Det har gått SÅ fort.. Trodde ikke da at jeg skulle komme over det.. var helt knekt. Hvis jeg blir gravid igjen.. så skal jeg holde det helt for meg selv til hvert fall uke 13! Hvis det ikke syntes da.. sjansene for det er veldig store!

Flere som er redde for eventuelt et neste svangerskap? Orker ikke at det går galt en gang til. 8. april er det et år siden forrige svangerskap gikk galt også. Var 11+6. Hadde det gått bra begge gangene kunne jeg ha rukket å bli tobarnsmor i juni.. Rart å tenke på.

Lykke til med prøvingen alle sammen. Håper vi får det til, og at spiren sitter denne gangen c",)

Skrevet

mista 28 feb. var da nete 12 uker,

prøver igjen nå, har blødd siden fredagen men veit ikke om det er mensen eller bare rester etter SA, atser på at det er mensen slik at jeg snart har eggløsning snart.

Lykke til alle sammen, dette skal gå bra :)

Skrevet

oneLone

Namsos sykehus, regner med du ikke er her i fra ?! :P

Skrevet

Hei

Mista i MA i veke 13 men hadde nok vert død sia veke 9. Fryktelig nedtur sida vi trudde vi va komt over på sikker side og hadde fortalt det til mange. Venta bevist med å fortelle det til vi va passert veke 12 pga av at det kunne skje noke. Hadde ei blødning men fekk ikkje henvisning til ultralyd av fastlegen (dust!!!) så bestilte privat ultralyd og der va det dessverre ingen hjertaktivitet. Va til utskraping fredag den 13 februar (uff, ulykkes dag) og no e vi klar for å prøve igjen men venter på å få mensen tilbake. Viss eg hopper rett tilbake i syklus skal den komme i dag (fredag 13 igjen). Håper den kjem snart for klar for å prøve igjen.

Dersom eg skulle blir gravid igjen kjem vi ikkje til å fortelle det før vi har vert på ultralyd i veke 12. Fekk beskjed på sykehuset at ved neste svangerskap skulle vi berre ringe for å få tidlig ultralyd.

Kjem til å vere veldig engstelig dei fyrste 12 vekene men det va eg forsåvidt sist og for hadde ein litt dårlig magefølelse heilt tida og det stemte jo dessverre.

Håper vi alle har lykka med oss og at spiren sitter kjapt igjen og at den denne gongen forblir der i 9 mnd :)

Klem til alle sammen

Skrevet

Jeg hadde en SA i begynnelsen av november, så er jo ikke akkurat nylig. Var kommet til uke 10. Venter fortsatt på at en ny spire skal feste seg...

Skrevet

Hei:)

Vi mistet i 10. uke.. var på ultralyd fordi jeg følte at noe ikke stemte.. hadde ikke vondt, men hadde en bitteliten blødning.. da vi kom på ul, var det ikke noe liv, og jeg fikk utskrapning to dager etter, den 29. jan.

Fosteret hadde vært dødt ca. i to uker, trodde de..

Vi har en jente på tre år fra før, så var så sikker på at det skulle gå bra denne gangen åsså.. vi fortalte det til alle sammen.. og noen lurte på hvorfor vi fortalte det så tidlig, for tenk om det skulle gå galt. Jeg ble bare irritert over at de kunne tenke sånn, men så skjedde altså det som ikke skulle skje..

Nå er vi litt i tvil om vi skal fortelle det tidlig når det klaffer igjen.. det var jo veldig godt å få støtte hos alle dem som visste det, men samtidig ble det kanskje litt mye.. er litt usikker.. vi får vel ta det når det kommer.

Vi ventet ikke en mens, men begynte å prøve forrige måned.. men ble ikke noe da. Er egentlig litt glad for det, for føler meg mye mer klar psykisk til å prøve på nytt nå.

Nå har jeg positiv el- test for andre dag på rad.. så, får håpe vi treffer nå :)

Lykke til alle sammen.. vi fortjener spirer alle sammen!! :):)

Skrevet

Oj - ja her var det jammen mange som har opplevd en SA/MA. Ser at det er flere som også har barn fra før.

Jeg har også en datter fra før (3 år) og tok for gitt at det gikk bra denne gangen også, men den gang ei - derfor sikkert ett ekstra sjokk når det går som det går...

Vi ventet helt til uke 11 vi med å fortelle det til familie og venner - jeg hadde da vært på første JM (jordmor) kontroll og alt virket jo bra - skulle på en ekstra UL 1 uke etter for å sjekke om det var tvillinger eller ikke. Så vi trodde jo alt gikk bra og offentliggjorde det for alle - man tenkte jo at 1 uke fra eller til uke 12, eller 3 mnd det gjorde liksom ikke noe forskjell - så da var jo sjokket ekstra stort når man går glad og fornøyd inn til UL for å få en bekreftelse på om det er en eller to i magen og jeg skulle ha tenkt nøye gjennom om jeg ville ha keisersnitt eller ikke.

Hadde bestemt meg for keisersnitt (var legen som anbefalte meg å tenke nøye over det pga store komplikasjoner sist) - så var forberedt på noe helt annet enn å få beskjed om at jeg hadde tvillinger og at begge var døde! Snakket jo selvsagt ikke om forløsningsmetode da, for jeg bare gråt og gråt, men det er rart hvordan livet plutselig snur og ting blir helt annerledes...

Uansett ønsker jeg dere alle sammen lykke, lykke til med ny spire. Jeg kommer nok til å være ekstra engstelig for å oppleve det en gang til, men sjansen er jo minimal og det er viktig å være positiv. Kommer nok til å spørre om en tidlig UL bare for å sjekke at alt er i orden for sikkerhets skyld...

Ha en strålende fin helg damer =)

Klems

Skrevet

Meg og lille snuppis:

Jeg skjønner godt at det var et sjokk.. jeg hadde åsså egentlig forventet å få høre at alt var bare velstand der inne..:(

Er datteren din tre eller fire i år, forresten? Min blir 4 ganske snart.. ble bare nyskjerrig:):)

*huff* - det er jo så urettferdig. Her gjør man alt man kan for å få dette barnet, og man tar vitaminer, trener litt, slutter å røyke, og drikker seff. ikke.. åsså går det likevel galt.. det er bare så ufattelig urettferdig! Men det som ikke dreper oss, gjør oss sterkere.. og selv om det var en kjip erfaring, så setter jeg mye større pris på alt jeg faktisk har i livet mitt! :)

Håper vi har brukt opp uflaksen, og at dette aldri skjer igjen.. men, jeg trur åsså jeg kommer til å være veldig nervøs neste gang. Snakket litt med gyn. om det, og han sa at jeg bare skulle ta kontakt når jeg er gravid igjen. Da skulle jeg få så mange ul-timer jeg ønsket.. jeg tror at det vil hjelpe. :)

God helg alle sammen! Måtte spirene komme for å bli !! :)

Mange varme klemmer fra en ukonsentrert student :S

Skrevet

Ble litt lettet da jeg så denne tråden, noen ganger føler man seg så ensom med sin sa/ma...Jeg hadde en ma i midten av januar, i 10ende uke. Embryoet døde i uke seks sa de, og jeg bare gråt og gråt. Har ikke barn fra før og hadde endelig bestemt meg, nå skulle det være! Vi prøvde også med det samme etter utskrapning, altså uten å vente på mens, men ble ikke gravid da, og så gikk lufta ut av ballongen.

Vi venter til april med nye forsøk, vi bor i hvert vårt land nå, og sees ikke så ofte. Men i går fikk jeg en positiv el-test på dag elleve i syklus, og det var kjempebra, det betyr at syklusen er ved å bli normal igjen og at jeg har eggløsning neste gang jeg møter kjæresten.

Det har tatt meg tid å komme over ma´en og den sitter stadig og trykker ved synet av barn og gravide damer. Jeg vet ikke om den sorgen noensinne forsvinner jeg, man vil vel alltid tenke på barnet som ikke ble, selv om det ikke nådde å bli foster engang for våres del!

Men jeg er glad for at de første to måneder etter ma´en er overstått, hverdagen føles lettere igjen, og jeg er optimistik på neste forsøk.

Skrevet

Hei jenter,

jeg hadde også en SA den 24 januar...var da 8+1 på vei...

har ei datter på 1 og et halvt år, men vil jo gjerne at hun skal bli storesøster... denne måneden har jeg for første gang tatt clearblue digitale eggløsningstest, fant EL på 6.testen... og hadde sex samme kveld og et par ganger dagene etterpå.. EL var fredag for en uke siden..så nå venter jeg bare på om det har klaffet eller ikke... håper jo det, men har ikke så veldig stort håp... men kanskje.. mhm dere skjønner sikkert. Bestevenninnen min har blitt gravid nå etter jeg mistet, det er hennes første og jeg håper alt går bra der, og håper så inderlig at jeg blir gravid igjen snart så vi kan få mest mulig permisjonstid sammen, det hadde vært så koselig!

jaja

lykke til alle sammen :)

Skrevet

Jeg mistet 8 feb. var da 5+1 , vi har ei jente på 2 år ( brukt 22 mnd på gravid med henne, måtte operere for endometriose, så ble jeg gravid) Nå hadde vi prøvd 4 mnd. Vi begynte å prøve igjen med engang, lykkes ikke på første forsøk....

Lykke til alle sammen, krysser fingrene for de neste spirene klorer seg fast!

Skrevet

Mistet i MA 6.januar, og venter fortsatt på at tanta skal komme tilbake!!

Var da 8+4 uker.

Har bare negative grav.tester,så skal til legen på mandag, for å sjekke hva som foregår med kroppen min :(

Skrevet

husk at det er viktig å ha sex i dagene opp mot eggløsningen. Når eggløsningen er i gang, så er du kun fruktbar i 12 til 24 timer etterpå:) Sædceller kan leve flere dager inne i deg, og vente på eggløsningen, så sats på dagene i forkant!

Skrevet

Mistet i SA 12 jan og var i uke 7 men fosteret stoppet i uke 6. Har mensen nå og velger å hoppe over neste mnd forde jeg vil ikke ha termin oppunder julaften...

Skrevet

Trist å høre om tvillingene dine :-(

Vi var også gravide med tvillinger, etter 4,5 års prøving og 5 prøverørsforsøk. Så to hjerter banke da jeg var 6+5. Ved neste UL oppdaget vi at det ene fosteret hadde dødd i uke 9, men det andre var vitalt. Det var fortsatt friskt og normalt ved to UL-undersøkelser i uke 12, men i uke 13 mistet vi gutten vår i SA (etter flere dager med smerter og blødning inkl. undersøkelse på sykehuset kvelden før da alt så fint ut). Hjertet hans banket i mer enn 5 minutter etter at han kom ut på badet hjemme.

Dette har vært knalltøft, og er fortsatt tøft. Vi prøver igjen, skal ha nytt prøverørsforsøk i april/mai.

Lykke til, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...