Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Hvordan gjør dere det ? Vi bodde sammen med henne til hun var ca 8 mnd, men faren tok seg aldri av henne. Skiftet kun 2 bleier og ga aldri mat eller omsorg forøvrig. Nå har han hatt samvær sånn innimellom, og skal fra i morgen ha henne annenhver helg. Så hvordan ville dere gjort det med sommerferien ? 1 uke ? eller 2 uker ? eller 1 uke og 1 uke senere.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Dette er da ikke noe du får svar på her inne. Hør m far hva han ønsker og tenker rundt samvær!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Når du sier 1-åring...da mener du 12 mnd? Hadde vært skeptisk til at far skulle hatt barnet 2 uker i strekk når barnet er så lite.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Vi var til mekling nå nettopp angående samvær - og der fikk vi råd i forhold til sommeren av mekleren som hadde mye erfaring med dette. Gutten vår er 1 år og 7 måneder til sommeren - og han anbefalte at ungen var under en uke borte fra meg av gangen fordi jeg er hans primære omsorgsperson, og han vil kunne få problemer med å være lenge borte fra meg av gangen siden han er så liten - og ikke er sammen med pappaen like mye som meg vanligvis. Tenk igjennom hvordan det vil bli for henne når hun opplever at du "forsvinner". Hun vet jo ikke at du kommer tilbake. I verstefall hadde jeg delt opp de to ukene, men jeg synes til og med det er lenge for ei så lita jente. Mekleren sa denne sommeren får bli litt utenom det vanlige, og at vi måtte prioritere stabilitet for han - og senere kan far ha to uker sammehengende, slik det er vanlig.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Maks 4 dager borte fra en 1 åring sier barnepsykologen som jobber på avd. jeg jobber i PPT.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Jeg spør hvordan dere gjør det. Hvordan kan det da ha seg at jeg ikke kan spørre her inne ? Hvor ellers kan jeg spørre dere da mener du ?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Ja, hun er 12 mnd. Jeg og er skeptisk til 2 uker i strekk, men det er det faren vil ha.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Sommeren sønnen min var ett år valgte jeg og barnefar å kun ha vanlig samvær fortsatt, altså annenhver helg og en dag i uka, ingen av oss syntes så mye som en uke i gangen eller mer var riktig når han var så liten. Så kjenn litt på det begge to og tenk først og fremst på hva som er best for barnet, jeg ville i allefall ikke hatt mer en MAX en uke i strekk, selv om det også kan være litt for mye for en på ett år, det er lenge å være borte fra den som har hovedomsorgen og barnet dermed er tryggest på.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Flott. Da skal jeg ta dett opp med BF. Max 4 dager i slengen. Takk for hjelpen dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå