Gå til innhold

6-ukerskontroll?


MissKitty

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på 6-ukerskontroll med seg selv?

Jeg har ikke kommet så langt, og vet ikke helt om jeg orker å ta turen.. Har imidlertid fått sjekket jernlagrene, og de var som forventet litt lave, spiser derfor Duroferon og forventer å bli morsom i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på kontroll med meg selv til mandag. Syns det er greit å gjøre det og samtidig få på plass noe prevansjon slik at det ikke kommer en kjapp baby.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på seksukerskontroll - syntes det var greit å få noen til å sjekke at tingenes tilstand var ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også på mandag, gleden blir nok ikke like stor som da jeg var til kontroll med babyen, hehe. Men blir greit å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på seksukerskontroll. Følte det var greit, selv om det ikke skjedde stort der. Legen syntes riktignok jeg så litt bleik ut, og tok jernprøver av meg - og det var jo lurt siden jernlageret var nesten tomt. Spiser jern, og er morsom i magen...

 

Ellers var det greit å få prate med legen om alt styret som var de siste ukene før fødselen, med småtten som satte seg i seteleie, ble snudd til hodeleie, for så å sette seg med føttene ned. Så en veldig rask fødsel som endte i hastekeisersnitt. Var veldig greit for meg å få prata med fastlegen om dette, og greit for henne å vite litt hva som har skjedd. Hun sjekka også operasjonssåret mitt, som fremdeles ikke hadde grodd.

 

Var ikke snakk om GU, og det var helt ok for meg... Prevensjon ble også tatt opp, og jeg fikk resept på hormonspiral. Nå gjenstår det bare å bestille time for å få satt den inn - for da funker den kanskje bedre enn når den ligger som en resept i veska mi? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på 6ukers kontroll. Tok en GU med innvendig ultralyd. alt så veldig fint ut..Har blødd litt ekstra så legen ville sjekke.

 

Fikk resept på hormonspiral som skal settes inn om et par uker.Målte ingen jernlagre, men føler meg i fin form ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slipper vi som har tatt keisersnitt g.u. på 6-ukerssjekken? Det er jo ikke noen grunn til at vi må sjekkes der nede liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt keisersnitt og hadde gu på kontrollen. Legen sjekket at livmora var ok og han tok celleprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...