Gå til innhold

Toppen av frekkhet !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var ute å spiste med et vennepar i helgen . Vi pratet løst og fast om det meste mens vi bestillte, økonomi kom også opp. Så i den sammenhengen nevnte vi at vi ikke kunne ta det dyreste på menyen.

De derimot bestillte dyr indrefilé, to flasker vin og dessert.

Og når regningen kommer på bordet, som forøvrig var på 1600 kr, sier mannen på andre siden av bordet at vi bare deler den på to !!! (å ja, han mente det alvorlig)

Vi hadde spist og drukket for ca 500 av de. Jeg synes det var så frekt jeg, at jeg bare gikk til disken og ramset opp det jeg skulle betale for.

Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var temmelig frekt av han! Jeg hadde nok sagt fra at vi tenkte å betale for vår del, så kan dere betale for deres. Enda bra du ikke lot deg avvæpne! :) Har aldri truffet noen i Norge som har ment at man deler regningen i to, har alltid betalt for egen mat. I England derimot, er det mer vanlig at alle spleiser likt. Var ute en gang en gjeng, og hun ene som er vegetarianer og veldig småspist, bestilte den billigste retten på menyen, og drakk vann. De andre bestilte dyre retter og øl. Og forventet at regningen skulle deles likt. Men da sa jeg fra, hun skal ikke måtte betale for deres øl! Vi var jo fattige studenter alle sammen.

Skrevet

Hadde ledd, og gjort det samme som deg. Jeg betaler kun for det jeg har spist når jeg er ute.. Hvis man ikke bestiller det samme.. (pizza og slikt) Gidder ikke betale andres dyre mat.

Skrevet

Har ikke vennepar som er slik, vi betaler alltid for det vi spiser og drikker selv hvis vi ikke avtaler å dele en flaske vin o.l. da deler vi på vinen...

OM det hadde vært noen som gjorde dette, hadde jeg bare sagt at det ikke er aktuelt å dele den på to...man betaler for hva man spiser og drikker selv...

Skrevet

Hahahahaha=) så frekk !!

Skrevet

Mannen min forteller meg at når han har vært ute og spist med kolleger og studiekammerater så deler de likt på regningen, selv om noen/han har bestilt billigere mat. Vi har også vært ute med vennepar og delt likt, men da har det vært ganske jevnt med det hver har bestilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...