Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg lurer på følgende: 1)Om man blir sykemeldt rett etter foreldrepermisjonen og ikke rekker å jobbe først, får man da 80% eller 100% av lønnen utbetalt? Altså der man har hatt perm med 80% dekningsgrad. 2)Gis det permisjonspenger også for tillegg for kveld, helg, helligdager osv, eller er det kun grunnlønnen som gjelder? 3)Er det lov til å studere deltid når man er i foreldreperm? Setter stor pris på svar fra noen som vet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg ble sykemeldt rett etter perm med 80% lønn. Fikk 100% sykepenger - da beregnet på opprinnelig grunnlag for foreldrepenger, slik at når jeg gikk i fødselsperm igjen fikk jeg akkurat den samme lønna som jeg hadde i første permisjon. Men hva hjelper det dersom ulik NAV-kontorer beregner forskjellig...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 80 % av lønnen fordi du ikke har rukket å jobbe deg opp noe høyre grunnlag. Klart du kan studere, men du kan ikke motta ytelser fra lånekassen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Takk for svar! Er det noen som vet om man får foreldrepenger også på grunnlag av tilleggene eller om det bare er grunnløna som gjelder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå