Billefrøken Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har ei datter på 5 mnd som jeg ammer, dette er mitt første barn og jeg har hukommelse som en fisk! Jeg glemmer altså veldig mye... Jeg glemmer avtaler, jeg glemmer å svare på meldinger, jeg glemmer å ringe opp igjen om noen har ringt, og bare små enkle ting i huset som jeg skal gjøre glemmer jeg. Noen ganger stokker ordene seg for meg også når jeg prater! Er dette normalt? Og hva er så denne ammetåka? Bare et utsagn, "noe å skylde på", eller har det en sammenheng?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Hva man lærer av å se på tv: Når man er gravid så "suger" barnet til seg fettsyrer fra mor. Hjernen består av 80% fett, og dermed så suger barnet til seg fettsyrer herifra også. Etter et svangerskap blir hjernen til en kvinne 10% mindre i størrelse, men det betyr absolutt ikke at hjernen fungerer noe dårligere, det betyr bare at vi bruker det vi har igjen bedre. MEN: At du glemmer ting betyr ganske enkelt at du trenger å ta omega 3 tilskudd, fettsyrer! Tran med andre ord.. Jepp, glemmer endel jeg også slik at dette festet seg når jeg så det på "The Doc`ters".
nybebis Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Ja, jeg la mobilen i kjøleskapet og smørret i oppvaskmaskinen.. Men det går over. det er bare å spise seg opp de 10% i hjernen i gjen ved hjelp av tran, nøtter ol. hehehe -tøyser
£adybird Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Jeg glemmer å hele tiden eller gjør rare ting. Har aldri amma å jenta vår er 5 år. Senest i går så skulle jeg skylle et glass før jeg skulle sette det inn i oppvaskmaskinen. Hadde å et bananskall som skulle kastes. Skallet gikk inn i maskinen og glasset i søppla... Sånn kan det gå...
Billefrøken Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2009 hehe, ja sånn kan det gå.. jeg har faktisk lagt mobilen i kjøleskapet, så det kan også skje! Jeg "våknet" i det jeg gjorde det, og måtte så le av meg selv, men noen ganger gjør jeg merkelige ting i tillegg til å glemme... For å ha sagt det da, dattera mi har det bare bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå