Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Når dere vasker opp, skyller dere og dsetter oppvasken til tørk? Eller tørker vekk såpevannet med handkle? Vi har ikke oppvaskmaskin, ikke plass, så derfor kost og zalo. Noen mener at jeg bruker ALTFOR MYE vann på å vaske opp og skylle samtidig. Jeg fyller ikke kummen med vann. Fukter, vasker og skyller, og setter til tørk. Jeg liker ikke tanken på å tørke et glass med håndkle, og smøre såpevannet utover.. Jeg mener at jeg ikke bruker for mye vann. Hadde jeg fyllt opp kummen måtte jeg ha byttet det ut flere ganger pga kjeler, bestikk og glass osv. Mening om dette?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 No har eg kjøpt meg oppvaskmaskin da, men eg vaska opp for hand i nesten to år. Eg skylte av alt, og satte det til tørk. Så satte eg det på plass når det hadde tørka. Eg brukte garantert for mykje vann, men eg har ein veldig spesiell måte å vaske opp på. Alt skal i rekkefølge osv.
blirjegsnartmamma Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 jeg gjorde som deg når jeg ikke hadde oppvaskmaskin.. Og gjør det på kjeler - panner fremdeles. Orker ikke putte hendene nedi en kom med halvskittent vann *grøss* Så jeg vasket mens vannet rant.. Driter i om jeg bruker mye vann - det skal VIRKELIG mye til før det er noe å snakke om i form av pris osv.. (for oss som betaler vannavgift)
blirjegsnartmamma Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 åja - også lufttørker det.. Bare hvis jeg vasker noe jeg MÅ bruke nå at jeg tørker det.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 jeg fyller opp kummen, vasker og skyller i rennende vann og lufttørker... Jeg vasker opp ca 3 ganger om dagen da:p Hvis ikek blir det for mye;)
hjjkaqhd Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Jeg vaska alt i en fyllt kum, og så skylte jeg alt under rennende vann etterpå, før jeg lufttørket det.
b10na&lillegull Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Her renner vannet til alt er rent, utrolig dum måte å gjøre det på, men klarer ikke å ha alt oppi vasken. Føler ikke at det blir rent nok da.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Først skal det skylles, vekk med det grøvste av matraster. Settes så på diseken og man begynner med en kum med rent såpevann (minimum 72 grader for å ta bakterier). Man starter med glass, fortsetter med bestikk, så tallerkner og til slutt gryter. Har du ikke to kummer, en til vaskevann og en til skyllevann, kan du bruker en stor gryte til skyllevannet. Det skal også minimum være 72 grader. Så kan det renne av seg/lufttørke eller tørkes med rent håndkle. Hvor var dere i heimkunnskapstimen? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå