Sarah & Marcus mamma Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 siste mens... 12 januar.. befruktning da ca 26 januar.. i følge ultralyd (i går) er jeg 6 uker og 3 dager i dag... hun målte barnet og sa dette... er barnet 6 uker og 3 dager... mens jeg er 8 uker og 3 dager eller? det er jo det som stemmer i kalkulatorerne på nettet...og i forhold til siste mens... hun sa jo at jeg var blitt gravid etter denne mens... eller mente jordmor at jeg er 6 uker og 3 dager... mens barnet da er 4 uker og 3 dager? på bildet jeg fikk står det at fosteret er "0,57 cm = 6 uker og 2 dager". følelsene mine stemmer jo med 8 uker og 3 dager i forhold til symptomer osv... blir forvirret jeg....;_)
lillejenta2 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Da er du 6+2 totalt. Fosteret 4+2 ca... Men det er vanskelig å måle i starten, så dette kan justere seg ved neste UL!
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Hvor lang syklus har du da? hvordan vet du at befruktningen var 26 januar,tar du El tester?
Veslemus Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Hmm det var rart. På terminkalkulatoren får jeg opp at du er 8+3, men på UL pleier da ukene til mor å komme opp.. Du får høre med jordmor eller lege. Men jeg vil tro du er 8+3 og at barnet er 6+3. Skjønner du er forvirret.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2009 vet jo ikke akkurat når eggløsning var... men i forhold til det kalkulatorene sier på nettet i forhold til at 12 januar er siste mens dag... så er befruktning ca 14 dager etterpå... kalkulatorene går jo ut fra at mors uker starter når en skulle hatt mensen.. blir det feil da? hjertet banket godt... hun sa at i følge skjema og at barnet var den størrelsen skulle hjerteslagene være fra 90 -120... hjertet til babyen min banket i 132... så det var veldig bra mente hun...;-) går det ann å skulle hatt mensen 12 januar og ikke ha befruktning/eggløsning før 9 februar? det er jo slik d blir dersom jeg bare er 6 uker og 3 dager i dag... alternativet er jo at den januar hadde jeg jo en mini blødning 1-2 dager.. omtrent ingenting... men at dette var en blødning.. og at jeg er blitt gravid 9 feb... så skulle jeg egentlig hatt mensen ca 12 mars.. alså ikke blitt gravid i januar men i februar... da stemmer det jo at jeg er 6 uker + 3 dager og barnet 4 uker + 3 dager.... men skulle hjertet ha banket nå da? menmen... vi får se på senere ultralyd... d er nok vanskelig å måle nå ja..
Sarah & Marcus mamma Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2009 foresten... d går jo ikke ann å skulle hatt mensen 12 mars... å bli gravid 9 mars? noe som skurrer her... da må jo itillfelle syklusen min være tullete.. for når eggløsningen har kommet... spiren min er halvt vitnamesisk... de pleier jo å være mindre.. kranglet om terminforskjell på 2 uker i sist svangerskap også... hvem hadde rett..? jeg!;-) hvem fødte 2 uker før termin... jeg... hehe jaja, jeg får glede meg for den spiren jeg har!!;-) skulle egentlig hatt to... men mistet den ene... lurer ellers på om det er mindre sjangse for SA når en har hørt hjertet? eller kan mye skje galt da også?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Men får du mensen hver 28 dag?? Hvis du får det så er det ca 12-14 dager FØR du får El.. Jeg har ustabil syklus.Fikk mensen på dag 24,noen ganger på dag 25 og noen ganger på dag 26..Hadde El på dag 9 men mest på dag 10.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå