Gå til innhold

Må du trille vogna for å at babyen din ska sovne? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ har aldri trilla, bare legg han i vogna å ut på trappa. Å d funke veldi bra. Men kommer d til å vare?? Han vet jo ikke ka d vil si å bli trilla/vugga i søvn.

Nån som vet? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Ja nå vet jeg ikke hvor gammel din mini er, men lillemann her sovnet når vi bare la ham oppi bagdelen og kom ut i frisk luft de første 6 ukene, men nå...3 mnd gammel må vi svinge baggen eller trille ham i vogna. Er umulig å få ham til å sovne inn inne i leiligheten på dagtid. På natta derimot er det ikke noe problem, sovner inn på max 15 minutter (med litt sutting på mamma eller pappas finger hvis det er vanskelig>).

Kan jo være at du har et lite vidunderlig sovetroll som alltid sovner av seg selv :-) Jeg krysser fingere for deg ;-)

klem

Skrevet

Han e 4 mnd :-) Å funke fortsatt ;-) Men d e å fordi æ e obs på å ikke falle for fristelsen å bare trille eller vugge "litt" :-P For da har man gjort d ;-)

Veldi bra at gutten din sovne raskt på kvelln ;-) Gutten min sovne mens æ gir kvells :-P Han e så ufatteli kvellstrøtt :-P

Men d me at du plutseli har fådd problema me sovinga på dagtid når babyen blir 3-4 mnd, trur æ e vanli? Virke som d e mange som plages me at dagsovinga blir annerleds i den tida?

Ha en fin kvell :-)

Skrevet

Nei det må jeg ikke, lærte litt av forrige man, hehe....

Skrevet

Har aldri måttet trille lillemann, bare lagt han i vognen, samme i sengen om kvelden. Heldig sånn. Han er ett år nå.

Skrevet

Nei må ikke trille jenta vår heller..

Skrevet

Vet du det, at jeg kjøpte vogn for å gå trilleturer, ikke som en dagseng. Og vi bruker vogna mye. Som regel ute å triller en tur på to timer hver dag. Av og til mindre, av og til mer. Så tjukken er vant med å bli trillet. Og han sover hele turen. Derfor er det jo rart for han å bli lagt i vognbagen, UTEN at vi triller. Men jeg kan godt sette han ut på verandaen og kanskje bare rugge litt på bagen først. Men de andre daglurene hans har han i senga si, og der sovner han av seg selv.

MEN, jeg skulle gjerne ønsket at han kunne sovet lenger enn en halvtime, uten å måtte gå tur. For selv om han sovner av seg selv som en liten gud, så sover han maks tre kvarter, og som regel bare en halv time.

Skrevet

Har vogna for å gå tur med, som "LilleElla"men av og til hadde det vært godt at guttungen kunne sovet i vogna uten at den var i bevegelse... Forskjellig man venner disse til med:P Trøster meg med at jeg får trimmet litt:)

Skrevet

Nei men gjør det ofte likevel. Går en tur med småtten hver dag men det hender at han sover en stund i vogna før vi går. Han sover tre timer i strekk hver dag i vogna.

Skrevet

Når han skal ligge ute og ikke jeg skal gå tur kan jeg som regel bare legge han ned og gå inn igjen, noen ganger hender det at jeg må rugge litt på vognen hvis han er urolig og ikke finner roen, men prøver å slutte med ruggingen rett før han sovner.

Noen ganger blir han trillet i søvn da jeg skal ut på tur.

Han er jo så godt pakket inn, så det jeg er mest spent på er hvordan han skal sove i vognen nå når det går mot varmere tider og man må slutte med poser og dresser.

Jenten min er født i Januar og jeg husker vi slet litt med henne på vår/sommerkanten der i begynnelsen, da ble det mere trilling for å få henne til å duppe av....

Skrevet

Dere aner ikke hvor heldige dere er!!!! En unge som sovner i seng eller vogn som står stille på dagen er totalt fremmed her i huset. Lillejenta er 7 måneder nå og har aldri sovnet av seg selv på dagen. Har traska en del kilometer med den vogna kun for å få henne til å sove. Å kun rugge i vogna har aldri funka. Her må vi være i fart. Har vært litt pes med all snøen i vinter ja. Men heldigvis har hun stort sett fortsatt å sove selv om jeg har parkert vogna etter en times tur.

Men nå ser det ut til at hun er på vei til å sovne i stillestående vogn. Mens vi før måtte gå i opp til 30 min før hun sovna, glir hun nå inn i drømmeland nesten i det vi runder postkassa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...