Gå til innhold

Fikk dere "hjelp" av ammingen til å miste graviditetskiloene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang hjalp det hvertfall ikke for min del - vekta sto bom stille!! Særlig klok av skade ble jeg likevel ikke for også denne gangen HÅPER jeg det skal hjelpe. Samtlige av mine venninner har tatt av alt om ikke mer i full fart etter fødselen. Festlig å være meg da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som deg, gikk ikke ned et eneste gram! Meeeen det hadde vel kanskje også sammenheng med matinntaket og mosjonen, gikk svært lite tur ettersom babyen sov så fint i vogna når den stod i ro, og da var det jo mer fristende og bare sløve i sofaen og hive inn på cola og sjokolade... Neste gang skal jeg trille tur dagen lang, drikke VANN og ikke cola og prøve og begrense sjokoladen.... :)

Skrevet

Ja, det trur eg. Men så gjekk eg også turer i timesvis om dagen.

Også solgte eg ekstra mjølk til sjukehuset, så eg pumpe jo meir enn "nødvendig". Gjekk vel ned 22kg på 3mnd, og gjekk opp 24kg under svangerskapet.

Så for nokon kan amming ha noko å seie, men amming+mosjon er vel kanskje det beste:)

Skrevet

Det sies at det er det motsatte. At kroppen setter ned forbrenningsprosessen når man ammer, siden kroppen skal "forsørge" 2 stk.... Jeg står bomstille. Har ammet i 6,5 mnd nå.. Sist gikk jeg ned etter at jeg sluttet å amme, siden stoffskiftet da blir normalt igjen.

Skrevet

Det er vel litt forskjellig tenker jeg. Har noen venninner som sier de raste ned i vekt mens de ammet, og andre som sier de gikk ned etter de sluttet å amme.

Jeg har ammet i over ett år, og går ikke ned! Mosjonerer ofte og spiser sunt.

Skrevet

Jeg gikk først ned litt etter å ha sluttet å amme. Ikke før. Eller egentlig ikke før barna var rundt 1 år, for jeg ammet ikke eldste, og likevel gikk jeg først ned da han var ca 1 år......

Skrevet

11:15: det er motsatt. Forbrenningen ØKER ved melkeproduksjon.

Skrevet

Jeg raset ned i vekt da jeg ammet. La på meg 11 kilo under svangerskapet og i løpe av den første uka var jeg inni i de gamle buksene mine. Jeg var ikke veldig aktiv,men tok meg en og annen trilletur sammen med samboern min eller om jeg skulle på hs.

Ammet jenta mi i 13 mnd. Jeg valgte å slutte å amme fordi jeg så ut som et beinrangel! Så detaljert beina mine i brystkassen,puppa mine var forvanlda til skinn (bruker normalt D). Jeg var da 168 høy og 45 kilo. Var 57 når jeg ble gravid.

Heldigvis la jeg på meg igjen etter ammeslutt og nå er jeg tilbake til den gamle vekta mi:) (og puppa mine tilnærmet normal igjen:p )

Skrevet

Gjett om !! Etter 3 mnd. veide jeg 3 kg mindre enn hva jeg normalt pleier. Bare raste ned i vekt ! Har blitt bortskjemt av det, kan spise hva jeg vil hele tiden. Baby er nå 9 mnd. , så jeg har begynt å trene igjen. Vil holde meg der jeg er nå ! Hadde aldri drømt om at jeg skulle få tilbake den gamle kroppen min så fort. I tillegg enda bedre enn før=)

Over 30 er jeg også... Alt er bare velstand =)

Skrevet

Ammingen gjør at du kan spise 400-500 kalorier pr dag uten at vekten øker. Det er fem epler, eller en liten sjokolade. Første gange fungerte det for meg, men da var jeg måteholden med søtsaker og spiste sunt. Gikk 1,5-2 timer tur hver dag. Gikk opp ved ammeslutt fordi jeg nok spiste mer. Andre gang spiste jeg mer usunt eller flere kalorier, og vekten gikk ikke raskt ned eller ned til utgangspunktet. Måtte ta meg sammen etter ammeslutt.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Nei, de la jeg ikke merke til. Veide det samme som etter fødselen helt frem til vesla var 1år. Da hadde jeg sluttet å amme for 5 mnd siden og plutselig raste jeg ned 15 kilo før det stabiliserte seg. Tror det var fordi jeg sluttet på p-sprøyten.

Skrevet

Du mener vel at vi kan spise 400-500 kcl MER per dag? Hehe, håper at vi kan spise mer enn 500 kcl daglig;)

Er det noen som husker en episode fra Desperate housewives? Der var det ei som ammet sønnen sin på rundt 7 (æsj) fordi hun ble så tynn av å amme;-) Hun ville ikke slutte for da ble hun feit igjen!

Om vi legger på oss, har det ikke noe med ammingen å gjøre, men livsstilen vår med for mye inntak og for liten forbrenning pga lite aktivitet.

Skrevet

Gikk ned 6 kg mens jeg ammet, selv om jeg spiste snop og drakk brus hver dag.. såå søtsugen. Ble lettere enn før svangerskapet.

Men når jeg sluttet kom de raskt tilbake:/ 3 kg første uka faktisk, og deretter 3 til.. skikkelig surt. Prøver kvitte meg med dem nå, men synes det er vanskelig..

Skrevet

Gikk opp 13 kg i forrige svangerskap, og en uke etter fødsel var 20kg borte! Men det var en kortvarig glede. Da ammingen var over, kom de 7 ekstra kiloene tilbake igjen.Og vel så det. Så ja, jeg gikk ned i en fei, men det er jaggu meg fort gjort å gå opp igjen. Uansett:Lykke til med kommende fødsel og vektnedgang. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...