Gå til innhold

Vurderer pilates for gravide... noen erfaringer der ute?


quack-quack

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Hei er en av de som er ekstremt dårlig til å trene... prøver å gå litt mer enn vanlig, men jeg kan vel faktisk innrømme og si at jeg er i elendig form. Noe av grunnen er at jeg ikke finner noen form for trening som jeg liker. Alt fra helsestudio til jogging syntes jeg er dritkjedelig for å være ærlig hehe. Har vurdert å begynne å svømme, men så fikk jeg anbefallt av en tidligere gravid å teste ut pillates. Noen der ute som har testet dette? Er jo forholdsvis dyrt syntes jeg, men om det er verdt det så kan jeg jo ta meg råd...

Sendte en mail til pilatesroom i går, og fikk dette svaret:

 

Gratulerer med graviditeten :-)

 

Du er hjertelig velkommen til pilates for gravide i Waldemar Thranesgt 86 kl 16 på mandager og/eller onsdager i Hanstensgt. 1 også kl 16. Det eneste du trenger å ha med er behagelig treningstøy og sokker, du renger ikke sko. Alt annet du trenger har vi i studio.

 

Hvis du ikke har trent pilates tidligere trenger du å ta en privatime med egen instruktør. Du vil da lære Pilates teknikken, det er viktig for å ivareta din og babyens sikkerhet best mulig og for at du skal få god effekt av treningen.

 

Fordeler med Pilates:

Grundig holdnings bevisstgjøring.

Styrke dypliggende mage/bekkenmuskulatur.

Lettere fødsel ved økt styrke av bekken bunnen.

Følelse av velvære.

Hjelp mot korsryggsmerter.

Bedrer sirkulasjonen og kan hjelpe mot kramper i bena.

Lettere å komme i gang igejn med trening etter fødsel.

 

 

Sikkerhet

Dersom du bærer mer enn ett foster eller har opplevd problemer under tidligere svangerskap, benyttet prøverør, opplevd spontan aborter, har lidelser som diabetes, høyt blodtrykk eller lignenede bør du være forsiktig med trening- konsulter da lege.

 

Priser

Privatime 650 kr

7 ganger 1200kr

12 ganger 1800kr

1 gang pr uke 12 måneders kort 490 kr pr mnd

 

Du kan enten ringe eller booke privatime/kurs ved å ringe 22557782 eller sende e post til [email protected].

 

Svar gjerne på denne e posten om du har flere spørsmål.

 

 

 

 

Alt det beste!

Susanne

studioleder

Pilates Room

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort litt mer research, og funnet et mulig bedre alternativ angående trening.. Har skrevet om dette på "gravid-bloggen min". Sjekk det ut om det er flere som er i samme bås som meg. Bor du i Oslo kanskje vi kan møtes på noen av disse saltimene også??

 

http://prego.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så gjerne vært med deg på dette, men har akkurat meldt meg inn i sats :S bor også i oslo.. Nå trener jeg spinning, pilates og danseaerobic :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd... S.a.t.s koster vel 600,- i mnd eller noe også gjør det ikke? Nautilus har svømming i tilegg, og her betaler man kun 310,-

Men kan jo hende at kvaliteten på timene er bedre hos sats da, jeg har jo ikke fått testet ut noe på Nautilus enda hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp blitt medlem hos Elexia. Der finnes også pilates, yoga for gravide (testet en gang og det var ganske ok). Planlegge også å besøke spinning kurs osv. dit – synd at de ikke har svømmehall….

 

Men skal allikevel påmelde meg på ”Norsk yoga-skole” for et spesielt kurs for gravide som begynner i april. En venninne hadde veldig god erfarning dit! http://www.yoga.no/kurs/yoga_gravid.shtml

Flott hvis flere kan bli med!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...