Gå til innhold

Melkeprod til første og andremann?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har opplevd å ikke få i gang prod til førstemann. Gikk det bedre med nr 2?

 

Jeg fikk ikke noe særlig melk til nr 1, å nå kommer snart nr 2 å lurer på om det er vanlig eller ikke å få det til med nr 2 også...

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har slitt i startfasen med nr 1 og 2 for å få melka i gang, så liten forskjell der, men det kom i gang ved å amme ofte, pumpe for å tømme skikkelig...så det er vel snart eneste man kan gjøre.

Med nr 3 så hadde jeg allerede melk siden jeg fortsatt ammet nr 2. Og da gikk det mye bedre også :)

Skrevet

Noen andre med erfaring?

Skrevet

jeg hadde melk med førstemann men syns det var mer styr med å få det skikkelig i gang. Pumpet ofte og følte alikevel at det var mye amming og småspising og jeg ble nok litt stressa av å ikke føle at babyen spiste masse og nok de første ukene. gav litt mme på flaske også bare for å være på sikre sida, men hun la godt på seg osv så egentlig var alt i orden.

 

Men nr 2 syns jeg det gikk mye greiere. Jeg tror det er fordi jeg slapper mye mer av med denne ammingen nå og at jeg syns det er mer greit med økedager og å amme ofte osv og at jeg leser barnet bedre nå og ser forskjell på behov for mat, kos, stell osv som jeg kaskje surret litt med i starten på nr 1.

 

Jeg var veldig spent på amming av nr 2 og gruet meg litt til å få det i gang men det gikk helt smertefritt :)

 

Og er det noe du lurer på så vær flink til å spørre om hjelp. Jeg prøvde en del alene sist gang men fikk hjelp denne gangen med å legge bittelille babyen til osv og fra å være sår og vond og nesten ikke ville amme gikk det som en drøm bare noen timer etterpå :)

 

masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...