Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

var veeldig klar for å prøve denne uken, tatt eggløsningstest hver dag, men så skjer det ikke.....? Ingen utslag på testen og ingen tegn ellers (kjenner alltid tydelig når jeg har el, stikker på en spesiell måte, stort sett alltid på dag 14). Hmmm... hva kan ha skjedd, kan det ha sammenheng med SA i romjulen? Fikk igjen mensen akkurat en måned etterpå og sist måned kjente jeg tydelig el, men da var typisk nok mannen bortreist! Andre som har opplevd dette? Må legge til at jeg akkurat har fylt 40, men håper da inderlig ikke at overgangsalderen er her alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg tror jeg hadde eggløsning rett etter aborten min i sommer, men så forsvant den og nå tror jeg ikke jeg har hatt på flere måneder.

Det skal egentlig gå seg til av seg selv. Det kan godt hende du bare hopper over en måned. Hos meg har det gitt seg utslag i lengre syklus og lite blødninger når mensen endelig kommer.

Men jeg må jo også fortelle deg at i sommer hadde jeg en senabort så det påvirket nok kroppen mye mer. Jeg har hatt to "vanlige" aborter før og da har alt vært i orden igjen etter tre måneder.

Jeg skal til gynekolog om to uker. Hvis han har noen gode svar å komme med så skal jeg fortelle deg om det.

Skrevet

Akupunktur anbefales for å få skikk på sånt! Trodde du gikk til akupunktur, Aube, og da overrasker det meg veldig at du ikke får skikk på syklusene dine. Hvis du bor i Oslo, burde du prøve en annen akupunktør hvis du ikke får gode resultater.

Jeg har hatt lignende problemer, men har fått syklus i rute og kraftigere, i hvert fall mer merkbare eggløsninger og kraftigere blødninger ved mens. Venter på å bli gravid igjen etter senabort i november. Nå er syklusen min helt normal, også etter aborten - det tror jeg ikke hadde skjedd uten akupunkturen.

Skrevet

Här är jag också... ingen EL ännu. Jag hoppas att akupunkturen ska hjälpa, men än så länge ingen EL som sagt. Imorgon är det 18 dgr efter att jag började blöda i SA. Frustrerande... Hoppas hoppas, att jag får positivt utslag på EL-testen imorgon. Tänkte på en sak jag läste på "bli gravid-forumet" - är det verkligen så att hormonerna är på topp efter en SA/MA och att det är lättare att bli gravid direkt efter? Kanske om man är 20+, men inte om man är 40+. Usch, nu är jag lite deppig...

Skrevet

Det var akkurat det jeg fikk vite etter min ma i januar, at det skulle være lettere å bli gravid rett etter. Men da håpet jeg så mye på det at jeg ble kjempeskuffa og lei meg når jeg ikke ble det.

Tror det er bedre å si til seg selv at det nok går noen måneder før man er "normal" igjen.

Nå, to måneder etter MA (og utskrapning), har jeg eggløsning på dag elleve, i følge el-tester. Første eggløsning var på dag fire etter første mens, veldig merkelig.

Skrevet

Du har ju helt rätt! Det bästa vi kan göra är att tänka att det tar tid. Men man blir nog extremt fokuserad på ny graviditet efter en SA/MA. Jag som tom tyckte att denna graviditet eg kom för snabbt och eg inte vill bli gravid nu... det känns helt korkat idag när jag väntar och väntar på EL. Ingen idag heller förresten, men nu ska jag inte ta fler EL-tester (sitter på fjellet med långt till butikk), så nu tar vi det som det kommer. Jag blir helt nojig när jag håller på med testerna och inte resultatet kommer som det ska....

Interessant med din syklus, slimhinnan hinner vel knappast bygga upp sig tillräckligt på 4 dagar. Vi får se hur det blir för mig.

Jag ska försöka fokusera på det jag har och vara förnöjd med 2 barn, så blir nog allt bättre. Och kanske kanske blir jag avslappnad och mer mottaglig och gravid igen :-).

Skrevet

Hei igjen og takk for hyggelige svar. Utrolig bra â ha denne siden der man kan gi hverandre tips og râd, ikke alle man diskuterer egglösning med sânn til hverdags! Jeg fikk uansett med meg mannen den dagen jeg normalt skulle hatt el, kan jo alltids hâpe... Men jeg fâr se det an ved neste syklus, blir det ingen EL da heller, er det kanskje en idé â pröve akupunktur. Har aldri vaert borti akupunktur, ser ikke spes. behagelig ut med nâler stukket inn her og der, fortell gjerne mer om hva som egentlig skjer...?

Og ja, det er frykelig sâ opphengt man blir, tenker el, mens og graviditet nesten dögnet rundt :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Og sâ mâ jeg tydeligvis ha hatt egglösning likevel, for det lyste 2 streker pâ graviditetstesten nettopp!!! Og mensen skulle jeg hatt for 5 dager siden. Ikke alltid el-tester er til â stole pâ nei! Full klaff pâ förste forsök etter SA i julen da! Men kjenner jeg ikke tör slippe gleden helt lös, har i friskt minne det som skjedde.. men jeg hâper det gâr bra denne gangen! Lykke til alle sammen, vi treffes snart pâ gravid-moden alder :-)

Skrevet

Å, så morsomt å lese. Er så glad på dine vegne! Masse lykke til! :-)

Skrevet

ÅÅÅ så gøy å lese Lolas :o)

Gratulere så mye !!

klem fra meg

PS: Alel som har mulighet å gå til akupunktur burde...

Og bor dere i Asker Bærum Drammen Lier kan jeg anbefale Stenvi Akupunktur :o)

Hun er helt herlig og KJEMPEflink !!

Skrevet

Takk for gratulasjoner!! Har tenkt â holde det for oss selv en stund denne gangen... leit â höre at det er flere av de ny-gravide her som har mistet, saster pâ at den sitter neste gang!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...