Gå til innhold

Dåp?


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Flere som styrer med dåpsforberedelser nå eller? Evt. navnefest?

 

Vi har fått dato for dåpen, og har booket lokale og fått fadderne på plass.

 

Så nå står vel innbydelsene for tur. Hva gjør dere med innbydelser? Selvlaget? Sms, epost, brev, selvlaget på data og printa, bestilt fra fotobutikk, scrappa? Tror jeg kommer til å bestille fra Japan Foto, men har ikke bestemt meg helt.

 

Og maten da... Tror vi går for en gryterett av noe slag. Dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre. Har lyst på en fest for knøttet, men det blir ikke dåp og jeg har heller ikke helt sansen for Humanetisk forbund, så navnefest blir det heller ikke.

 

De som viet oss (Sosialhumanistene) har noe de kaller mentorfest: http://www.sosialhumanistene.no/mentorfest.php. Kunne tenke meg det, men det ser ikke ut til at de har starta med det enda.

 

Kanskje vi finner på noe på egenhånd når det blir vår og kirsebærtreet vårt blomstrer? -da er det så fiiint her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i noe vertskapet kalte navnefest, men som ikke hadde noe med Humanetisk forbund å gjøre. De holdt rett og slett en fest til ære for barnet, bare uten noen sermoni. "Faddere" hadde de også valgt - og jeg var heldig å få være en av dem! :)

 

Dagen ble kjempefin, så det er mange måter å gjøre det på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått dato for dåpen, booket lokale og funnet faddere. Innbydelsene kom i posten i går, de er bestilt fra kortbutikken.no, og ble kjempefine! Har ferdig trykket tekst inni.

 

Maten skal vi lage selv, med god hjelp fra de to bestemødrene. Vi skal ha et alternativt koldtbord, litt tradisjonelt og litt tapas-retter. Det blir litt mer spennende smaker og kombinasjoner enn et vanlig koldtbord.

 

Kransekake skal en venninne av meg lage, og resten av kakene lages av familien. Alle er veldig ivrige etter å bidra, og det er bare bra siden min kjæres familie er noen ordentlige kakespisere! :)

 

Det jeg nå holder på med, er å finne ut hva mini skal ha på seg i selve selskapet. Dåpskjolen er valgt, men hva med etter seremonien? Det er liksom så enkelt med jenter, men hva har dere valgt til deres gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hjelp til å scrappe innbydelser, så de er sendt ut til de fleste. Har booket lokale og tenkt å ha sodd, men har ikke tenkt noe lenger enda. Fadderne er ikke helt klar enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipeggy: Dåpskjolen blir på hele dagen til knuppen min, tror jeg. Under får det bli hvit body og hvit strømpebukse. Kjolen går nok av og på litt ettersom det er mating eller fotografering.

 

Dato er bestemt. Men faddere? Syns det er fryktelig vanskelig denne gangen. Alle onklene er litt "oppbrukt", og vi har lyst å tenke litt nytt. Kreative forslag mottas med takk.

 

Mat - bør vel bli noe med elg og kantarell kanskje. Siden det er det som vi har mest av i frysern. Men ingenting er bestemt eller planlagt.

 

Invitasjoner - de lager jeg selv, enten på PCen eller scrapping. (Blir nok PCen denne gangen også)..

 

Som du skjønner Itsrejk, her er det ikke så mye forbredelser enda :o(

Blir vel litt travelt i uka før, kjenner jeg meg selv rett..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Her blir det dåp 1. påskedag og invitasjonen lagde jeg selv.

 

Faddere er på plass så det er bare igjen å finne ut av hva vi skal spise.

Tror det blir koldtbord som vi lager selv. Får mamma og søstern på besøk noen dager før så vi er mange nok her til å lage i stand maten selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbydelse ja... har visst ikke kommet så langt her, men så er det lenge til vi skal ha navnefest også da. 13.juni med Humanetisk forbund. Er visst mer opptatt med å tenke bryllupsinvitasjoner for tida - Poden vår vil så gjerne ha gifte foreldre :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver også å planlegger dåp. Sender ikke ut noen innbydelse vi da, gir bare beskjed. Skal uansett kun ha den nærmeste familien og det er flere som har gjort det på samme måten..:)

 

Her er hvertfall kirken bestilt, vi har lokale klart og vi har bestemt mat. Skal ha småretter (tapas) som vi bestiller. Til dessert aner jeg ikke hva vi skal ha, men tenke å ha noe enkelt, iskake kanskje? Ellers har vi avtalt med flere som gjerne vil bake kaker..:) Det som er viktig for oss er at dagen ikke skal bli stressende og at alle skal kose seg (også vi som er vertskap). Derfor blir det til at vi bestiller mat.

 

Faddere har vi omsider bestemt oss for. Ikke enkelt da jeg har veldig liten familie. Blir derfor de samme fadderne som til jenta vår fra min side, mens det blir ei anna søster med mann fra mannen min sin side. Kunne spurt noen venner, men vet ikke helt hvem det skulle vært heller..

 

Hvordan skal dere andre pynte bordene?? Jeg er ganske håpløs når det gjelder slike ting, så trenger noen gode tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordene ja... Der sa du noe. Det må man jo også tenke på. Blomster begrenser seg selv, med familien full av allergikere. Kanskje vi rett og slett går for enkle orkideer? De kan man jo ha glede av etterpå også, og faddere kan få med seg et minne fra dagen. :) Vi får se. Har litt lyst til å ha skikkelige duker, ikke papir. Men det kommer jo litt an på hvor mange vi blir da. Har ikke det helt klart ennå.

 

Klær hadde jeg heller ikke tenkt på. Pjokken skal jo ha dåpskjole i kirka, og når bildene tas. Men det blir kanskje pes å ha på den hele tida...greit å ha et pent skift i beredskap. Oj..jeg fikk akkurat et bilde av at pjokken bæsjer ut hele dåpskjolen i kirka! :o

 

Hva skal dere ha på dere selv da? Jeg har planer om bunad (hvis jeg kommer inn i den...må sjekkes), men det er jo fryktelig upraktisk når man ammer da... Men jeg lurer på om jeg satser på det likevel, og bare går for meg selv når jeg skal amme. Kan jo være greit å ha en unnskyldning for å ta ti minutter i ro og fred også...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsje ut dåpskjolen ja :0, det har jeg ikke lagt i planene :)) . Huff.

 

Vi skal ha dåp 5. april, så det nærmer seg stygt. Invitasjoner blir det ikke, siden vi bare blir den nærmest familien, 15 stk med smått og stort. Skal ha det hjemme med koldtbord som vi lager selv, har god hjelp da. Bestiller ei kransekake som er formet som vugge og en fromasjkake, og lager 1 eller 2 selv.

 

Med 2 fra før, så begynner det å minke på helt ferske faddere, så vi ber flere av de samme om igjen, men de som får æren til å bære er selvsagt forskjellige.

 

Det blir hvit duk med en lysrosa løper oppå i midten og sånne glassperler strødd her og der. Jeg liker å ha det enkelt, så det blir ikke så enormt med pynt, kanskje bare litt lys her og der i tillegg.

 

Av mine egne klær, så må jeg vel se hva jeg kommer inni om dagen, hehe, har egentlig ikke lyst å kjøpe noe bare i den anledning som jeg ikke får brukt senere. Det blir trolig ikke bunad, har ikke lyst å få gulp mm på den. Upraktisk er det også, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dåp på søndag.Det gikk kjempe fint=)

Poden var super snill hele dagen.

Kjøpte et fint antrekk til han på name it,og selv hadde jeg på meg bunad.Var litt styr med amming,men han sov nesten hele dagen,så det ble ikke så mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borddekking er også noe jeg tror ville vært enklere med jente... Jeg skal kjøpe stoff i metervare til dukene (vil heller ikke ha papir). Det er det eneste jeg har bestemt enda.

 

Vil ha litt blomster, men det er ikke mange blomster i blått. Er veldig glad i lys da, så på lørdag blir det en tur på Løiten lys for å få litt ideer. Kanskje blir det rett og slett forskjellige blå kubbelys i klynger, og vaser med hvite gerbera. Og kanskje noe pynt til å strø på bordene. Håper å få litt hjelp på Løiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi hadde dåp i helga og det gikk kjempefint!! Han sov gjennom hele gudstjenesten og var et prakteksemplar! Vi dro til kirka en time før det hele starta og da ble det lite stress for oss alle. Fikk gitt litt mat og tok det ganske med ro. Anbefales!!

 

Ellers så fikk jeg ordna innbydelser gjennom optimalprint.no

Det var også veldig greit!

 

Jeg stakk innom Løiten Lys og fikk masse tips om bordpynt, og det ble veldig fint synes jeg.

 

Det ble en veldig fin dag for barnet, foreldre og gjester!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...