Kliko Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Elias er nå blitt 15 dager gammel og er tett i nesa. Synes det høres så fælt ut for han når han ligger å ammer.. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få løst opp dette? Har en sånn "ballong" greie som er til tett nese hos små, men det er ikke noe snør hos han, så den fungere dårlig..
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 På apoteket får du kjøpt saltvannsnesedråper (Miwana tror jeg de heter). Kjøp også med noen sånne doseringssprøyter - pump ut litt morsmelk og drypp det i nesa på bebisen. Når du bruker "ballongen" må du holde for det andre neseboret slik at det blir vakum..(munnen skal helst være lukket også - men det er ikke så lett å få til). Lykke til )
Chiquita Bananas Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Du ha noen dråper morsmelk i neseboret og la barnet suge av puppen - da vil han automatisk trekke inn melken i nesen før han klarer å drikke.
Chiquita Bananas Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Synes de fleste sugeballongene som selges i Norge er ubrukelige - er så hard i plasten så det ikke blir skikkelig vakum. Fikk en fra USA, men jeg klarte å smelte tuppen - den var myk i plasten og fikk vakum. Fant en med liten ballong og myk i plasten og forskjellige tupper alt etter alderen så du kommer godt til i nesen - fant den i Italia og elsker den. Trenger ikke å holde for det andre neseboret eller lukke munnen på Junior - blir bra vakum fordi jeg får klemt ballongen ordentlig.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 På apoteket finnes milde, milde nesesråper (Rhinox) beregnet til spedbarn fra 4 uker. Disse kan du bruke, bare en liiten dråpe i hvert bor. Så slipper ham å styre med å være så tett, stakkar.. :0( Lykke til
Kliko Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2009 Tusen takk for svarene!! Nå skal jeg til apoteket og kjøpe sånne doseringssprøyter. Synes så synd på lille Elias der han ligger å snorker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå