tertilus Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Hva mener du og hvorfor? Vurderer å si opp min dagjobb for å gå over til turnus, men er usikker....
Sånn kan det gå Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Om dere f.eks har mulighet for at faren kan være hjemme når du har vakter på "sære" tider så må jo turnus være fint. Da får dere mye tid med barnet. Om barnepass er et problem så er det vel vanskelig å få turnusjobbing til å gå opp.
tommeliten og lillemy Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg jobbet dag og han kveld i mange år før når de to støste var små. Fint for barna, men ganske slitsomt for voksne. Så hverandre annenhver helg. Det siste året har vi jobbet dag begge to, og vi er enige om at det er besre for alle parter. Blir litt lange dager i barnehagen innimellom, men vi gjør masse i helgene/ettermiddagene.
Nattinatta Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 personlig synes jeg dagjobb er best.. for turnus kan være litt ugunstig med tider... men har en noen som kan passe når du går på jobb ved 15 tiden for kvelden så går det jo... du kan jo ha barnet mindre i bhg da! det kan jo være godt... men er det noen som har nattevaktstilling? hvordn er det i forhold til små barn? hvilke tider er vanlige for en slik jobb? blir det veeldig slitsom å komme hjem til et lite barn etter å ha vært våken nattevakt? en må jo få seg noe søvn? Kanskje en kan ha barnet ii bhg fra morgen til midt på dagen? Noen som har en slik stilling? Hvordan løser dere det? Jeg har søkt på en slik stilling, men da er det med tanke på å ha lillegutt mindre i bhg... Ønsker da permisjon fra min dagjobb.
Piken på landet Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Innerbærer turnusen også helge- og helligdagsjobbing? I så fall hadde jeg definitivt gått for 8 til 4! Jeg har jobbet turnus med helge- og helligdager, og det er PYTON når barnet/barna blir noen år og forstår litt mer. Moren min jobbet også slik når jeg var barn, og jeg ble knust hver gang hun måtte jobb jul, nyttår, st.Hans osv. Husker det veldig godt den dag i dag. Jul var ikke det samme uten mor. Viss det er snakk om turnus uten helg og helligdager, så kunne jeg godt tenkt meg det. Da kunne vi fått nyte morgener når jeg jobbet ettermiddag, og de hadde ikke fått fulle dager i barnehagen hver eneste dag.
£adybird Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Kunne aldri falle meg inn å gå fra en dagjobb til turnus når jeg hadde små barn. Har aldri jobbet turnus, men jobbet i senter før som var åpent til 2000, hadde senvakt 1 dag i uka. Å synes det var slitsomt pluss hver 3. lørdag. Nå jobber jeg fra 0800-1545(vinter)1500(sommer) å synes det er himmelsk. Har fleksitid i tillegg. Jobber i staten. Kunne ikke byttet det bort for alt i verden. Ikke noe lørdagsjobbing heller. Fri alle helligdager, kan jobbe julaften om jeg vil (men det vil jeg ikke). Men dette er noe som passer for oss. Kan jo hende turnus passer for dere. Men tenk dere nøye om først... Ser for meg at mye familiekvalitetstid faller bort
Piken på landet Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har jobbet som nattevakt i fra den eldste var 1-3. Du må jo ha barnehageplass! Du kan ikke komme hjem etter våkende nattevakt og ikke sove. Du hadde holdt ut i ca 2 uker. Og gå fast nattevakt er noe helt annet enn å ta en nattevakt innimellom. Det er utrolig slitsomt i lengden, og du er helt avhengig av å få sove hele dagen etter vakt. De som ikke klarer det varer ikke lenge. Mitt nattevaktskift varte i fra 21.45 til 07.15. Vi hadde barnet vårt 40 % i barnehage. De dagene vi ikke hadde barnehage måtte jeg kjøre hjem for å hente barnet for å levere henne til mormoren før jeg kunne legge meg. Ikke forsvarlig å kjøre bil i det hele tatt etter nattevakt, og ihvertfall ikke med barn i bilen. De dagene hun hadde barnehage, hadde faren allerede levert når jeg kom hjem. Det var fantastisk å kunne gå rett hjem å legge seg. Når jeg hadde vært på vakt og skulle på vakt igjen på kvelden, så sov jeg i fra 8 til 15-16. Når jeg hadde fri vakten etterpå sov jeg til ca 13.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå