barnimageniseptember Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Var på UL når jeg var i uke 15, og fikk da vite at vi det var en guttebaby i magen min. Har hørt fra så mange kanter at det er så mange ganger de tar feil kjønn på UL. Hvor mye kan jeg stole på dette? Er det mest vanlig å ta feil kjønn når du venter gutt eller jente? Noen som vet?
Heidi <3 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 mest vanlig at de tar feil om de sier at det blir jente.. så om de sier at det blir gutt så er det ganske så sikkert.. men ikke 100 %
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Enig med Joy, men uke 15 er ganske tidlig for å bestemme kjønn også, så hadde nok ventet tl ordinær UL for å få bekreftet 100%! På den andre siden ville de nok ikke antatt et kjønn hvis de ikke var ganske så sikre
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Etter opplevelsen min på UL på tirsdag tror jeg i hvertfall at dersom babyen ligger litt vanskelig til og den som utfører UL'en er litt uerfaren, så kan det godt være de tar feil. Her fikk vi vite gutt først av en som var under opplæring (hun kunne nemlig vise oss noe som lignet en tissefant), da lå babyen litt krøkig til. Så kom en erfaren jordmor og babyen strakte seg mer ut, og da var det vist klart og tydelig en jente! Fikk se de tre strekene og alt, så JM var 99% sikker på jente, men hadde ikke hun kommet og tatt UL etterpå for å kontrollsjekke hun som var under opplæring, så hadde vi jo trodd at lille i magen var en gutt. Det som så ut som en tissefant var bare en litt hoven klitoris forklarte hun erfarne jordmoren, og viste oss hvordan det var ulikt her på gutter og jenter. På de tre guttene våres var det veldig tydelig gutt, så helt klart pung og tissefant selv uten problemer. Så jeg tror nok at dersom man tydelig ser pung og tissefant og den som utfører UL'en er erfaren, så er det ganske sikkert på gutt, og samme med de tre strekene på jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå