Gå til innhold

Ammepute


anema80

Anbefalte innlegg

 

jeg er bare nysgjerrig på hvor mange som bruker ammepute her inne? Jeg er avhengig. Hvis dere ikke bruker ammepute, hvordan finner dere en god ammestilling?

 

Og er det noen som bare føler at de MÅ drikke ammete for å hjelpe på melkeproduksjonen? Jeg MÅ nemlig det..

 

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke ammepute. Hjemme har jeg ei sofapute (altså ikke ei ryggpute, men ei "pyntepute") som jeg bruker. Er jeg andre plasser putter jeg ei jakke eller noe sånt under arma, eller jeg klarer meg uten. Blir jo litt tyngre uten noen pute, men det går greit.

 

Ammete har jeg aldri smakt. Er veldig avslappet til at jeg har nok melk, for det er alltid melk i puppene, og jeg hadde mer enn nok til storebroren. Tror kanskje at det der er mye psykisk for mange. Blir du stressa på om du har nok melk går det kanskje ut over produksjonen/utdrivingen? Vel, hvis teen funker er det jo finfint da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ammeputa mye i begynnelsen, både fordi jeg likte stillingen og fordi det avlastet armene mine. Har hatt senebetennelse før og holdt på å få det igjen pga av all holdinga av ungen. Nå bruker jeg den ikke så mye (mer dreven kanskje?), men den er fin som støtte når frøkna sovner på brystet, da hviler jeg armene på sidene av puta og så kan rumpa hennes hvile litt på midten av puta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ammepute når den effektive delen av meg bestemmer - for da kan jeg jo bruke begge armene til noe annet, feks lese bok, skrive, surfe på nett - samtidig med at jeg ammer :) Ellers greier jeg meg egentlig fint med bare ei pute/pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt vanskelig start med amming, siden lillegutt fikk gulsot og melka mi ble forsinket. Så melka begynte å komme for alvor når jeg begynte med ammete og havregrøt :)

 

Men de dagene jeg føler jeg har hatt lite melk så går jeg gjennom hva jeg har gjort annerledes, og da er det ofte at jeg har drukket lite te osv..hehe.. Men tror at det absolutt er veldig psykisk!! og det funker :))

 

Har nok vært litt over gjennomsittet opptatt om jeg har melk, siden lillegutt legger såå sakte på seg. Han var liten i magen min også, så jeg trøster meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...