snart mamma til to gutter :-) Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Hei. For ca 1,5 år siden fikk jeg mitt første barn, og snart vil vi gjerne prøve igjen.(sen sommeren) Jeg har satt inn en hormonspiral, er det noen som vet når det lønner seg å avslutte dette ? Er det vanskligere å bli gravid når mann har brukt spiral ? bør jeg fjerne spiralen nå og begynne på p-piller i steden... Eller kan jeg bruke spiralen frem til vi ønsker å prøve igjen ? håper noen kan hjelpe.
julibebiss <3 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 hei! jeg satte inn hormon spiralen i 04 etter førstemann kom. tok den ut igjen i september 08. og ble gravid i oktober =)) så det gikk fort for oss.. om du begynner på p-piller..da "sitter" vel det lengre i kroppen enn en spiral. Jeg fikk beskjed om det når jeg satte den inn,at om vi evt ville ha flere,var det bare å ringe legen etter en time,så jeg fikk fjernet den..så var det bare å prøve=)
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2009 Tusen takk for svar :-) Det var godt å høre !!!!!! Da kan jeg jo bare la den være der så lenge. Veldig kjekt det, isteden for p-piller. Takk for svar !!
julibebiss <3 Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Ja,det var det vi syntes også,at den er bedre enn de pillene.. så når vi får vår prins i juli..da skal jeg sette inn igjen hormon spiralen,fordi jeg har vært såå fornøyd med den. Pluss at om vi finner ut at vi vil ha en til..så kan det bli "lettere" enn om jeg begynner med pillen.=)
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2009 Gratulerer med en til i juli :-) Hormonspiralen er helt perfekt, helt enig med deg. Kunne ikke tenkt meg noe annet enn den som beskyttelse. Helt topp.
julibebiss <3 Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 tusen takk for det=) ja-a den er virkelig knall... jeg var litt "negativ" til den de to første mnd..fordi jeg blødde veldig uregelmessig,men etter det har det bare vært positivt å si om den.. er veldig glad for at jeg lot den sitte da,og ikke valgte å ta den ut..
Happy2BeMumTo3 Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Når den først sitter som den skal er den super ja... men ikke alltid den vil det, det er like vanlig at den kan "vandre rundt i kroppen" . Kroppen vil frastøte seg fremmedlegemer og den kan flytte på seg rundt omkring. Min Gyn tok den ut og anbefalte meg å ikke sette inn noe ny siden den først hadde begynnt å flytte på seg, så jeg begynnte på pilla i 1 mnd , kutta dem ut for takkler ikke di hormonforandringene og ble gravid med engang
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2009 Uff, det hørtes litt skremmende ut. Gått at det gikk bra da :-) Hørts så mye rart når det gjerlder hormonspiralen se... noen bruker lang tid på å bli gravide og andre ikke.. måtte bare høre om erfaringer her inne. Har ikke lyst til å ta den ut før vi planlegger barn. Bare redd det skulle påvirke det å bli gravid.. Med nr 1 ble vi gravide på første forsøk og da gikk jeg på p-pillen yasmin. så håper det tar like kort tid denne gangen... men, mann vet jo aldri da. tvi, tvi klem
2prinsesser <3 Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 jeg tok den ut rett før mens å ble gravid etter første mens så trukke det har no ulemper nei hehe
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2009 Det høres kjempe bra ut. Har ikke hatt mens siden jeg satt den inn. Så har ikke peilig på syklusen min lenger.
suniva Skrevet 13. mars 2009 #11 Skrevet 13. mars 2009 måtte bare svare jeg oxo, jeg brukte hormonspiral i 8 år,mistet helt mens oxo,ble gravid 2 mnd etter jeg tok den ut,så det går fort når en tar den ut ja
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2009 Takk for svar :-) Det er så godt å høre at det er gode erfaringer med dette, ble gravid 1 pp forrige gang. Håper at det går like fort denne gangen :-) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå