Gå til innhold

gulping eller oppkast?


Meg og Bobby

Anbefalte innlegg

jeg er en del bekymret over gulpingen til gutten min. eller kaster han opp? hvordan merker man egentlig forskjellen?

han er 2mnd nå og jeg synes det kommer fryktelig masse opp til tider. det er som om han brekker seg. minimun annen hver dag, ofter mer.

han ligger på ca 200g i uka. jeg føler at han ikke spiser så masse heller. helsestasjonen sier at de burde ligge på 150-200g i uka.

legger babyene deres på seg mer i denne startfasen eller er det normalt?

opplever flere slike sprut-gulp eller oppkast?

han raper en hel del også. vet ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe han. håper ikke det er noe i veien med tarmene eller lukkemuskelen. jeg er ops på hva jeg spiser også men er ikke helt hysterisk på det heller.

mormoren mener det er tydelig oppkast og ikke gulping og det bekymrer meg litt. det kan vel ikke være normalt å kast så masse opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge gutten din legger på seg godt, så skal du ikke bekymre deg for mye. Synes også det er vanskelig å avgjøre om gutten min gulper eller kaster opp, men har konkludert med at han gulper :)

 

Noen ganger er gulpen tynnflytende, mens andre ganger som tjukt slim. noen ganger kommer det opp rett etter han har spist, andre ganger kan det komme på stellebordet et kvarter etter han har spist eller lenger. Han virker selv fornøyd da.. Smiler gjerne etterpå. Jeg har en liten gutt som ikke har lagt på seg så mye som din i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...