Gå til innhold

Hjerteslag - gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor idag (15+0) og hun målte hjerteslag til 146 med doppler. Noen som vet om det sies å være gutt eller jente da? Var på ultralyd igår, men da kunne ikke legen se det pga morkake på fremre vegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange mener at babyens hjertefrekvens sier om der er gutt eller jente. Jenter skal da, til termin, ha 140 slag pr minutt eller over mens gutter ligger mer rundt 120 slag pr minutt.

Noen mener at dersom du er musikalsk kan du høre forskjell på slagtypen om det er gutt eller jente, hva slags slagtype det skal være vet jeg ikke. Gutter bløte og jenter mer spretne eller omvendt?

En god akupunktør skal også kunne kjenne det på pulsen din på håndleddet.

Dersom det ikke syns bakfra at du er gravid blir det gutt, og dersom du er god og rund rundt livet blir det jente.

Hovner du opp i ansiktet de siste ukene før termin blir det jente og hvis ikke blir det gutt.

Skrevet

Min første gutt skulle egentlig vært ei jente etter hjerteslagene.Hver eneste gang så det ut som det skulle bli jente etter hjerteslagene,men det ble det ikke:) Når jeg hovnet opp i ansikt og ellers rundt,så ble det gutt.Men men,ikke godt og vite:)

Skrevet

Hjerteslagene til jenta mi ble målt til 140 på 24ukers kontrollen :)

Skrevet

gutten min hadde 140 på 24 ukers kontrollen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...