Gå til innhold

Ergo bæresele.... erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt Ergo bæresele? Noe dere vil anbefale?

Er det lett å få barnet på ryggen?

Hvor lenge har dere brukt selen?

Noen som har en brukt som vil selge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ergosele, men bruker den så å si ikke fordi jeg synes det er fryktelig vanskelig å få barnet på ryggen. Jeg har bare hatt den i høst/vinter og da har vi jo hatt på oss mye klær begge to og jeg tror det gjør hele greia litt vanskeligere. Innen jeg har fått han på ryggen så er jeg gjennomvåt av svette og han skriker fordi han er lei.

Det som er fint med den er jo at man kan ha barnet på hofta også(i tillegg til på magen og ryggen), den er veldig god og behagelig å ha på og tar liten plass så den er lett å frakte med seg.

Skrevet

Jeg har Ergosele, og vil anbefale den. Er svært behagelig å ha den på. Er riktig at det først kan kjennes litt "kronglete" å få ungen opp på ryggen, men det følger med en instruksjonsDVD som viser ulike teknikker. Da er det bare å prøve seg frem, og finne den måten en liker best. Nå bare "svinger" jeg ungen opp, uten problemer:0)

Har brukt selen siden poden var rundt 7mnd. Bruker den ennå, både til ett og tre-åringen, så jeg vil ikke selge, nei... Men sjekk ut FINN, der er flere som selger slike seler

Skrevet

Jeg (og mannen) er veldig fornøyd med ERGO. Jeg har brukt den siden babyen var 2-3 mnd, først på magen, så på ryggen fra 4-5 mnd. Mannen bruker fortsatt my på magen (gutten er nå 10 mnd), da han er så manne-stiv i armene hehe, og har problemer med å få han opp alene. Jeg synes ikke dette er noe problem, Holder han fra med i begge overarmene, og "kaster" han over skulderen og legger han på ryggen. Holder alltid en hånd på rumpa og løfter panelet oppover. Viktig å løse stroppene helt ut først, og så stramme når alt er på plass. Dette er jo en øvingssak, greit og øve over seng eller sofa kanskje. Armene blir også mykere etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...