*ViMsA* Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 jeg driver å prøver å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor Har 1,5 uke på å bestemme meg, så trenger å vite alt om jeg kanskje er inne på rett spor nå... Hva slags jobber kan man få med den utdannelsen? Trives dere? Hva slags arbeid har dere? Fortell meg alt! Tusen takk om noen kan hjelpe!
Mamma til lille M&L Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg er under utdannelse for å bli sosionom, men har permisjon nå. Som sosionom kan du jobbe med utrolig mye forskjellig. Jeg vil selv jobbe med barn, mest sannsynlig innenfor barnevern. Ellers kan man jobbe innenfor NAV (sosialkontor, trygdkontor osv..), det blir mer og mer utbredt med sosionomer innenfor store bedrifter, sosionomer i skolen. Mulighetene blir bare flere og flere! Ellers kan du f.eks jobbe i omsorgsboliger o.l. Det er maaaange muligheter som jeg ikke har nevnt her, men vanskelig å komme på alt når man liksom sitter og vrenger hjernen så tidlig på morgenen
Vilja<3 Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 du kan også jobbe i psykiatrien og rusomsorgen ++ Jeg er også under utdannelse for å bli sosionom, trives veldig godt:) Jeg kunne tenke meg å bli familieterapeut, men da må jeg ta videreutdanning to år etter jeg har jobbet i to år.
mor.monsen Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Mannen min er sosionom med virdreutdannelse og jobber som behandler på dps med rusmisbrukere. Han trives, men man må skille jobb og privatliv veldig strengt ellers kan man fort bli utbrent.
*ViMsA* Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2009 tusen takk for svar dere det virker både spennende og givende. Og ikke minst som det er varierte arbeidsoppgaver. Ser ut som det er ganske høye krav til å komme inn, så jeg vet ikke om jeg klarer det... Vet dere om andre utdannelser som man kan bli noe av det samme?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 bli lærer..larvik har førøvrig en meget spennende lærerutd, som første i landet (1-7-klasselærer) med lønn under utdaning og masse praksis:-) --varierte dager -berikende jobb -gode arbeidstider
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Sosionomer jobber også innen eldreomsorgen, på sykehus, på flyktningekontorer, asylmottak, fritidsklubber, skolen, i administrasjonen i kommuner, med internasjonalt sosialt arbeid og frivillighet, bla.
*ViMsA* Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2009 dessverre er nok ikke lærer noe for meg... da hadde jeg nok gjort det. Tenkte på førskolelærer, men tror ikke jeg passer til det :/
Mamma til lille M&L Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Hvor vil du studere da? Vet bla. at det kan være lettere å komme inn i f.eks Volda enn storbyene. Og tror ikke kravene er så innmari høye, jeg går i trondheim, og hadde ikke de aller beste karakterene fra VGS. (tror snittet mitt lå på litt over 4, men så får man jo alderstilegg osv.) Barnevern har jo en del av samme utdannelsen, bare at de spesialiserer seg litt mer inn mot barn. Vet ikke hvordan snittet er for å komme inn der..
*ViMsA* Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2009 hei! Jeg skal prøve å komme inn på høyskolen i oslo eller østfold (fredrikstad). Jeg har snakket med opptakskontorene i dag, og jeg burde ligge på litt over 4 i snitt. Sånn sett så det bra ut siden jeg har full pott med alderstillegg også. Men så regnet de visst bare med 6 av fagene, og det var selvfølgelig mine svakeste fag... En del 3'ere, så da hjelper det lite at jeg har 5 i de fleste andre. De skal visst også slutte med fordypningspoeng, så da mistet jeg de og. Men jeg søker, og håper! Så får jeg heller sette opp noen andre valg også, selv om jeg ikke har så lyst til noe annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå