Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 leste at det gikk an å sjekke sin egen åpning her inne. så jeg måtte jo selvsagt prøve dette da jeg snart er 38 uker på vei å har vært plager med VELDIG mye kynnere å rie lignende smerter de siste dagene. går nå med barn nr. 2 å har å stor følelse på at det ikke er så lenge igjen. men etter jeg fant den såkaldte gummi strikken fikk jeg lett inn 3 fingre der å det virket som det var godt med mer plass der til en til for å si det sånn. "strikken" var veldig myk å elastisk. hva skal jeg gjøre bør jeg ringe føden eller vente? fint om noen kunne svart meg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Har ikke svar på spm. ditt. Eller jeg ville vel ringt føden. Men jeg skjønner ikke at du tørr å tukle inni der uten å egentlig vite hva du gjør! Hadde jeg hvertfall aldri turt å si til jordmoren..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 gud bedre, sjekker du åpningen din selv?????? sorry, men det er det sykeste jeg har hørt på lenge. Tenker du ikke på infeksjonsfaren? Det er en grunn til at selv på sykehus så ønsker de ikke å undersøke for ofte pga infeksjonsfaren. Og fordi du har lest her inne at det går ann er ikke ensbetydende at det er en god ide, nok av idiotiske råd her............ syns du skal ringe føden hvis du er usikker, hjemmegynekologi er en dårlig ide
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 er jo mange som gjør det! brukte sterile hansker så hvor infeksjonsfaren ligger skjønner jeg ikke helt. da er det jo infeksjonsfare for å onanere også da? å inefeksjonsfare for å gå til gu. å vist det er det sykeste du har hørt, så har ikke dy vært borti mye sykt.... håper noen seriøse her inne kan gi meg et ordentlig svar?
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Du kan jo ringe føden da, men et par cm i åpning kan du gjerne gå med en god stund tror jeg. Du føder neppe uten skikkelige rier!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Det er jo veldig vanskelig for andre å svare på da. Men jeg ville ringt føden, fortalt hva du har kjent.. Ellers som hun over her sier så merker du jo godt når du får rier. Så jeg skjønner ikke helt spm. En fødsel merkes jo. Hvor lang tid det tar er jo veldig individuelt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 med førstemann merket jeg ikke fødselen var igang før jeg hadde en åpning på 6 cm. å fødselen var ikke serlig grei. så jeg bare lurte på om noe var igang så jeg vet at det ikke er så alt for lenge til det eventuelt setter igang vet det kan ta enda lang tid før fødselen virkelig er igang. men når en har slitt med masse falske rier siden uke 30 så vil en gjerne at det skal sette igang ordentlig. å være litt føre var. så en ikke får en stress fødsel som sist.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Men da er det beste, og eneste (?) alternativet og ringe føden. De kan gi deg en grundig sjekk. Ingen her som egentlig kan svare på noe av det du lurer på. For alt er så individuelt fra person til person. Du skal heller ikke sammenligne fødsler. Selv om du bare sammenligner med deg selv. Lykke til hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 det er sant at en ikke skal sammenligne, men er vanskelig å la vær takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Haha! For ett innspill Anonym 22:59! Har du noen gang vært gravid ? Har du fått med deg at normalt sett så ligger babyen inne i en fostersekk ? Tror du virkelig at jordmødre og annet kvalifisert personell hadde sagt at man kan prøve å ha sex for å starte en fødsel, om infeksjonsfaren er så sykt høy? Hehe... Må le litt til jeg! Men klart! Har vannet gått, så ville jeg vært er forsiktig!
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Da ringer du føden vet du og ber om råd :-) og forklar for all del hvorfor du lurer også da.
Sånn kan det gå Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 Jeg gikk med 3-4 cm åpning i flere uker i flere av mine sv.skap, så jeg ser ingen grunn til å ringe føden om du ikke har andre tegn på fødsel enn det.
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 herregud det er visst en del trangsynte her inne! haha guri malla! Dette er jo det perfekte stedet å be om råd og tips! det er klart man spør her først. de aller fleste vil vel forhøre seg med andre i samme situasjon før de ringer sykehus! ihvertfall er jeg sånn! men uansett så ville jeg ringt føden og spurt hva de syns. er ikke noe hyggelig å gå rundt og engste seg! Til de som er litt små hysteriske på det å sjekke selv: bare la være å gjøre det selv! prøv å ikke benytte enhver anledning til å "denge" løs på noen som kommer og spør om råd! det blir bare dumt!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 Å gå med 3-4 cm åpning en uke eller mer før fødselen starter er ikke uvanlig. Jeg gjorde det og måtte settes i gang pga overtid. Hadde ikke bekymret meg for det, men heller om det er andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå