Gå til innhold

Den kommene pappaen gleder seg ikke lenger:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har sakt det ved flere anledinger...Han ser ikke noe fram til å bli pappa igjen. Vi var enig om å få et barn til,han nesten mer ivrig enn meg.. Men nå ser han ikke noe glede i det lenger:(

Jeg er 20 uker på vei med vår nr 2 (han har en fra før). Jeg merker han trekker seg mer å mer vekk fra meg.. Er nesten ikke mere sex lenger. Å de gangene vi har prøvd har det ikke fungert... Han har alltid en unnskylding til at ikke han kan gjennomføre det. Vondt et sted,for sliten osv... Dette var ikke noe porblem sist gang jeg var gravid,da syns han jeg var super sexy med mage...

Han kom tidlig meg ønske om ikke å være med på fødsel. Fordi han mente han gjorde en bedre jobb med å være hjemme med mini,å det syns jeg var helt greit. Jeg spurte da om det var greit at jeg tok med mammaen min,noe han da syns var helt greit. Men nå er det ikke greit lenger,han følte seg utesteng...

Skjønner ingenting jeg... Syns uansett hvordan jeg møter han at det blir feil...

Jeg har virkelig prøvd å snakke med han. Etter at mini har lagt seg,ordna med barnevakt så vi skal få litt tid for oss selv... Men når ikke fram... Får ikke noe svar på hvorfor han ikke gleder seg heller...

Noen som har noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg har studert psykologi, men det høres ut som han har depresjon. Eller hvordan er han ellers? Har dere problemer i forholdet? For da vil han jo naturlig trekke seg vekk fra deg og se på enda et barn som et problemmoment.

Skrevet

Høres ut som en svangerskapsdepresjon dette. Og JA mannen kan også få det. Det gjorde min mann i første svangerskap.

"Heldigvis" kjente jeg lusa på ganga (har vært deprimert selv), og kom over en artikkel om den "nye" oppdagelsen at menn kan bli deprimert både under svangerskap og etter fødsel på lik linje som oss kvinner. Da ble det ikke så vanskelig for den "stolte mannen" å ta kontakt med psykolog og få jobbet seg gjennom alle tankene.

Lykke til videre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...