puusekatt Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Har en gutt som er 15 måneder gammel og som for en måneds tid siden fikk diagnosen barneastma. Grunnen til at legen stilte den diagnosen var at lille har vært veldig plaget med falsk krupp, og andre luftveisinfeksjoner. Han har også vært mye surklete helt siden han ble født (da han var helt liten var vi til legen pga dette og fikk beskjed om at han kom til å vekse det av seg). Siden astmadiagnosen ble stilt så har han fått medisiner, men jeg syns det er vanskelig å se om det er noen endring. Han har ikke vært noe særlig syk den siste mnd, ikke hatt noen kruppanfall, eneste som har vært er snørret som har vært der siden han begynte i b.hg i oktober.. (sikkert noen som kjenner seg igjen på å være overbevist om at man har verdens mest snørrete unge). Både jeg og pappan har lest en del på nettet, og vi begge (spesielt pappan som er dødelig overbevist) tror at det kanskje kan være at lillegutt har det som kalles for bløt brusk, og som ofte forveksles med astma. Grunnen til at vi tror det er at beskrivelsen på hvordan symptopmer o.l er ved bløt brusk "passer perfekt" til vår elskling. Er det noen der ute som har vært borti dette selv, og som har noen erfaringer å dele? Skal på kontroll hos legen om ikke så veldig lenge og da skal jeg ha med meg det jeg har funnet ut om bløt brusk, og nekte å gå derifra før jeg har henvisning til spesialist som kan finne ut om det er dette eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå