Gå til innhold

Hvor langt har de kommet i utviklingen?


en liten og en stor!

Anbefalte innlegg

Er litt spent på hva ungene deres kan, jeg da!!!

Vet det skiller veldig mye fra en som er født tidlig i måneden til en som er født sent, men det er spennende å se hva vi kan vente oss i nærmeste framtid.

Gutten min er fylt 4 mnd, og er veldig glad i å rulle seg over på siden. Smiler og ler høyt.

Har rullet seg fra mage til rygg et par ganger, sannsynligvis helt tilfeldig... :-)

Ikke veldig glad i å ligge på magen, men det kommer seg, og han blir stadig sterkere i nakken. Og vil IKKE ligge på gulvet alene - tror storesøster bidrar til å skjemme bort gutten....

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker å stå i fanget, og kan stå lenge, og prøver å hoppe litt.

 

Er vill på stellebordet, og vrir seg veldig og sparker ifra slik at hodet nesten kommer på utsiden av kommoden! Vi må ha en hånd på brystkassen for å holde ham på plass, så han ikke suser i golvet!

 

Liker å ligge på magen, særlig med søstrene sine ved siden av, og med litt leker å gripe tak i. Han løfter hodet høyt, og har god kontroll på hodet. Han snur seg også på siden, og har snudd seg over på magen noen ganger, når jeg støtter med en finger i ryggen når han ligger på siden (litt juks altså:-) Han har "veltet" fra mage til rygg siden han var 6 uker, men det er helt ukontrollert, og er like forskrekket hver gang det skjer.

 

Ellers er han veldig ivrig på å putte hendene i munnen, og leker og kosekluten også. Og etter fire måneders forsøk, ser det ut til at han endelig kan ta smokk litt innimellom:-) Hendene brukes også ivrig til å fange mammas nese, munn, hånd osv.

 

Han ler når jeg tøyser med ham, og har noen fortrolige samtaler flere ganger daglig. Er rolig i målet, ingen høyrøstet gutt, ennå, i hvert fall.

Virker som en rolig og avbalansert gutt. Den roligste babyen vi har fått. Vi koser oss veldig!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...