Gå til innhold

Koke egg

Lilli med småtrolla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er verdens verste kokk :P hehe.. Nå trenger jeg hjelp med å koke et enkelt egg :P haha!

En gang for alle.. Hvor mangen minutter skal egget koke for at det skal bli hardkokt? :)

Mine egg sprekker alltid, og det hvite tyter ut.. Hvorfor skjer det, og hva kan jeg gjør for at det ikke skal skje? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er 10 min.. tar aldri tiden egentlig.

de kan sprekke fordi du ikke har laget hull iegget. har du ikke sånn som lager hull sp bruk en knappe nål o.l. noen ganger og hvis de er veldig kalde og du slipper de rett i kokende vann..

ingen ekspert men tror det funker.

Skrevet

legg eggene rett i det kalde vannet (uten å ta hull). slå på platen..når det bynner å koke, så bynner du å ta tida..tar ca 6-7 min for å være sikker..trenger ikke 10 min når du har lagt dem neddi når vannet er kaldt..når eggene er kokt 6-7min så tar du av kaserollen og ikke tøm ut noe vann, bare la vannet fra springen renne oppi det varme vannet..og la det rinne over i vasken..bare la det rinne til det er helt kaldt i kjelen.. men husk at vannet trenger bare akkurat å dekke eggene når du skal sette dem på...:P håper det hjelper..funnker for meg iallefall:P

Skrevet

for at ikke egge skal sprekke putt salt i vannet (",) (",)

Skrevet

Nå sitter jeg her med et perfekt kokt egg på skiva mi! Takk jenter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...