Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hei Jeg trenger virkelig noen gode råd her. Jeg og mannen er fra london.Jeg er ene barn og og tenker hele tiden på mine gamle foreldre,Mannen min fikk veldig bra jobb her i norge derfor flyttet vi her. Jeg har alltid pleid å reise til london og hjulpet de med å stelle huset,handlet for dem. Ene er at det er dyrt å ansatte person som kan hjelpe dem.Men den viktigste er at jeg er veldig skeptisk til å ansatte noen fremmede hos dem. jeg har prøvd men det ble ikke noe av.Det var ikke enkelt å ansatte noen hos dem.Moren min ble innlagt på sykehuset da jeg var i 6 mnd gravid,Mannen min sa at vi får den ungen etter mange år med mye slitt.Altså det var ikke enkelt for meg å bli gravid.Hvis det skjer noe med ungen,så skulle han aldri tilgi meg i resten av livet: men jeg er forferdelig glad i foreldrene mine at jeg dro..Selvom legen også sa at jeg burde ikke fly.I london gikk jo det bra heldigvis. Ellers hadde jeg ikke klart uten min mor.Hvis dere skjønner at jeg er veldig glad i dem.Så kom jeg med forslaget.Jeg har mor permisjon fra jobben.Tenkte å reise til london og bo sammen med dem så lenge.Men min mann sier at Nå er jeg en MOR .og ikke en datter i første rekke. Og han ville ikke diskutere om dette.og er ganske lei,,Han sa at de er gamle nå og vi må tenke på barnet vårt.Og selvfølgelig mannen min vil bo med meg og barnet.Mannen min jobber og er hjemme.Vi går på turer og koser oss hjemme.,Men likevel jeg stresser meg noe veldig,Jeg ringer mine foreldre hverdag..De sier at de savner oss.Jeg var i london en mnd siden,Og var der i 4 dager.OK hva skal jeg gjøre nå.Selv ønsker jeg å bo med mine foreldre og barnet mitt i london i permisjons tiden,Men likevel tenker på barnets far. Håper noen kan svare på dette på forhånd takk
LapScouse Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 It's a difficult situation you're in... only good thing in all this is that the flight tickets to London aren't that expencive- why don't you take a trip now and then, and / or ask your parents to come and stay. I understand and feel you can abandon your mum and dad just because you're a mom now. If you are like me the bond to my mother is much stronger now that I'm a mom myself.. If your husbond works from home, can't he do the same job in England and fly to Norway for meetings etc., or is he settled here now? I'm Norwegian, my fella's English- we've lived 2 years there and 1 year here, and we never know what's round the next turn regards moving, we just always follow our hearts. Best of luck whatever you do.
LapScouse Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 I understand and feel you CAN'T abandon your mum and dad just because you're a mom now is what I ment to write..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Skjønner dilemmaet ditt, men det jeg tenkte mest på her er at mannen din vil jo sikkert også ha daglig kontakt med sin nye baby, som dere har ventet lenge på. Det er ikke enkelt for han å reise til london og i tillegg ha jobb.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg er enig med mannen din: nå er du først og fremst mor og har din egen familie å ta vare på! Du har ingen rett til å ta barnet med deg og reise fra faren til et annet land. Er dine foreldre helt hjelpeløse? De må kunne få noen andre enn deg til å hjelpe seg. Du har familien din å tenke på nå, dine plikter ligger der. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Hei jeg skjønner at mannen din ikke vil du skal ta med barnet deres til London, tenk alt han vil gå glipp av. Er det ikke andre løsninger dere kan se på. Her i Norge er det ikke den forventningen om at man skal ta seg av foreldrene sine når de blir eldre. Her har vi heldigvis et bra system som hjelper, hjemmehjel eller sykehjem. Er det ikke noe slikt i London? Omsorgsboliger f.eks? Der er det slik at oppgående eldre får bo, de får egen leilighet som de styrer med selv, men i nærheten er det en sentral med omsorgsarbeidere, sykepleiere osv som er tilgjengelig og som gjør det de ikke klarer, som f.eks husvask, legger opp medisiner, legger til rette for et bedre og lettere liv på slutten. Hvis ikke hadde du kunnet fått foreldrene dine til Norge? Hvis de er gamle og kanskje ikke har så lenge igjen så kunne de fått den siste tiden sin sammen med sin datter og sitt barnebarn Dette er nok kanskje en ekstrem løsning og skjønner at det kanskje ikke er mulig, men hvis det er en mulighet kanskje det hadde vært det beste?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Er de døende? Går det ikke an å reise litt mer, og gjerne også reise sammen med mannen din. Det er jo temmelig ekstremt å flytte hele permisjonstiden. Her må dere jo kunne komme frem til en løsning sammen. Å bryte opp familien din sånner jo ikke noe bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå