Gå til innhold

Pustestopp? Eller Apnè (heter det det?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min venter på å komme til samtale hos barnelege og øre, nese hals lege. Han er 2 år, og sliter med veldig trang hals.

Jeg har ikke tidligere hørt at han har hatt pustestopp, eller jeg har ikke trodd at det har vært pustestopp. Men han setter fort ting i halsen, mister pusten. Ofte om natten.

Men i dag så sto jeg å lyttet litt til han. Han puster veldig tungt, ikke snorking, men jeg kan stå på utsiden av døren å høre at han puster. Plutselig så ble han helt stille. Å så etter en god del sekunder, så trakk han pusten og pustet tungt igjen.

Jeg er veldig redd akkurat nå, for er ikke mange nettene siden han satt slim i halsen 3 ganger på noen minutter og mistet pusten. Så jeg bærer han inn til meg hver kveld. Er så redd for at han skal slutte å puste.

Men høres det ut som pustestopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, høres ikke greit ut dette. Forstår at du synes det er ekkelt. Hvis det skal regnes som pustestopp/apné så må det vare i mer enn 20 sekunder.

Skrevet

Ja, veldig ekkelt. Så jeg tør ikke la han sove hele natten alene, før jeg legger meg er jeg inne sikkert 20 ganger..

Men takk for svar! Da skal jeg ta tiden neste gang. Sånn at jeg evt. kan legge det frem for legen.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...