Gå til innhold

Atopisk eksem: Finnes det noe annet en hydrokortison?

Anbefalte innlegg

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Den funker ikke så bra på sønnen min, med engang jeg trapper ned bruken så blusser eksem voldsomt opp igjen og han holder på å klø seg fordervet.

Har brukt hydrokortison sammenhengende i to uker, to ganger om dagen. Trappet ned i forrige uke til to ganger i uka og nå ser huden forferdelig ut.. Smører også Essex fuktighetskrem to ganger dagen..

Tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt på med det smøregreine selv en lang periode. Så gikk vil til homeopat, å nå etter noen uker er huden like myk som babyhud. Har ikke trengt å smøre noe som helst faktisk.

Har du funnet ut om det er noe han reagerer på? Regner med du har gjort det men spør for sikkerthetsskyld.

Her har vesla hatt atopisk eksem siden hun var 5 mnd, nå er hun 3,5 år og endelig eksemfri.

Skrevet

Ikke bra å bruke for mye kortison. Har dere vært il utredning for allergi? Det er ofte mye mat som eksembarn blir verre av. Finner man ut av det kan man klare seg fint uten for sterke kremer. Selvfølgelig avhengig av alvorlighetsgraden.

Skrevet

Jeg har hatt veldig god erfaring med bruk av A-derma krem og olje. Får kjøpt produktene på apoteket. Fikk også tips om å ikke bade for ofte, ikke i for varmt vann og minimal bruk av såpe. Bruk heller olje i badevannet. Du får kjøpt såpe/dusjsåpe og andre produkter i A-derma serien.

Skrevet

Hva gjorde homeopaten? Og er datteren deres allergisk mot noe?

Vi er under allergiutredning nå, og lurer også på å prøve homeopat snart.

Skrevet

For det første kikket hun på huden hennes. Homeopater er jo opptatt av "hele" mennesket, ikke kun målbare symptomer.Hun spurte hva slags personlighet hun hadde osv osv. Det var for å finne ut hva slags type medisin hun skulle ha. Fikk mye interessant informasjon. Ble helt rørt jeg. Hun kunne faktisk si hvordan hun trodde jeg hadde det i graviditeten i forhold til hvilken personlighet hun hadde idag. Og alt stemte :) merkelig altså. Ikke noe hokus pokus da.

Datteren min er allergisk mot . B.l.a sitrusfrukter, e-stoffer(hvis hun spiser for mye av det)

Skrevet

Har du prøvd DEXEM? Fungerte kjempefint på min datter, og her er det prøvd mye for å si det sånn.

Skrevet

Ok. Vi har påvist eggallergi og funnet ut tomat selv. Tror også kål. Han får heller ikke situs, jordbær eller nøtter.

Skal til allergilege igjen i mai. Blir han ikke bedre i løpet av noen mnd nå så blir det homeopat neste.

Takk :o)

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Har ikke prøvd dexem nei, men kan prøve den :)

Vi tok blodprøver da han var 8 mnd, da fant de ut at han tåler melk,nøtter osv.. Men ikke egg. Nå er han forresten 11 mnd.

Han har ikke fått egg siden da, helle ikke noe som inneholder spor av egg. Han får minimalt med kumelk produkter siden han er under året, får kun smake en liten slurk melk av meg i ny og ne. Holder han også unna enkelte frukter som appelsin, siden jeg og mange i familien er allergisk mot det.Men han blir ikke bedre... Nå har jeg også begynt å få eksem på hendene, enda jeg aldri har hatt det før.

Bruker forresten kun neutral produkter om dere lurer :)

Skrevet

Vi fikk foreskrevet en kur på Locoidol en periode med nedtrapping og det ble bra, men blusset litt opp av og til.

Men så begynte vi på Protopic i en periode med nedtrapping og kortison ved behov. Nå er det kanskje litt hentydning til rødhet når det har vært iskaldt, ellers holder det mer enn nok med å smøre daglig med Aderma fuktighetslotion.

Nå smører jeg to faste dager i uka med Protopic for å holde det ved like - regner med at når det blir mer stabilt og varmere i været så kan jeg slutte med det. Det skulle ikke tas hele tiden, men stoppe når man ikke trenger det lengre.

Gikk til Volvatklinikken i Oslo og fikk hjelp av ei kjempeflink utenlandsk dame som så med en gang hva det var og hva som skulle til.

Skrevet

Minsten her ble merkbart bedre da vi kuttet tomat. Og det er tomat i utrolig mye. Prøv det også. Kortison er hvertfall ingen langvarig løsning. Så om eksemt blir forverret av mat er det greit å finne ut av det.

Skrevet

Sånn lilla bad er utrolig på eksem hud :) får kjøpt det på apoteket :) Vi prøvde det første gang på snuppa da vi var på voksentoppen, hun var 15 mnd.. kjøpet på apoteket og tar litt i badevannet (pulver).. Det er kløstillende og viser hvor neste utbruddene kommer, slik du kan behandle de før de bryter ut :) Helt fantastisk :) Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke leger anbefaler det.. de bruker det ihvertfall mye der nede og jeg fikk beskjed om å kjøpe det.. enda hun ikke er veldig mye plaget :)

Skrevet

Hvis det er ille ville jeg fått time hos spesialist. Det hjalp i hvert fall lille nevøen min som var veldig plaget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...