Gå til innhold

Søte snille - Kan noen hjelpe meg? Blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei snille dere!

Lurte på om dere kunne hjelpe meg litt?

Jeg tok el test på mandag og den var positiv :)

Da hadde vi sex søndag, mandag og tirsdag.

Men her kommer det skumle!!

Etter at vi hadde sex på tirsdagen så kom det en liten blødning!!

Jeg hadde/har ikke noe vondt, men det kom en liten blødning. Merket bare at det var litt vått - og det var i mørket, så jeg oppdaget det ikke før morgenen etter! Da var det også litt...

Noen som vet hva dette kan være. Blir litt redd jeg, bør jeg ta en tur til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Jeg hadde ogsaa en bloedning tidlig i svangerskapet. (uke 6)

Ble veldig urolig og fikk innvendig ultralyd dagen etter. Alt saa fint ut, hjertet banket allerede! Fikk beskjed om at det ofte kunne forekomme bloedning tidlig uten at det noedvendigvis var mulig aa finne en aarsak. Det trenger i allefall ikke aa bety at du mister! Jeg ville nok tatt meg en tur til legen bare for aa faa roet meg ned, det er ikke saa lett aa gi slipp paa tankene om at det kan vaere noe i veien.

Med meg gikk det i allefall bra, og senere viste det seg at det til og med var tvillinger! Noe de ikke hadde sett ved 6 ukers ultralyden.. :)

Lykke til!

Haaper alt gaar bra med deg!

Skrevet

Beklager, jeg maa visst lese litt mere noeye...

Trodde du mente gravitest!

Hvis det var eggloesningstest saa kan det jo hende at du har hatt en festebloedning! Naar egget fester seg i livmorveggen saa kan det forekomme en liten bloedning. Det kan man ikke kjenne heller, saa det skal vaere smertefritt.

Haaper det stemmer!

Du faar teste deg naar tiden kommer, det blir spennende!

Tvi tvi!

Skrevet

Festeblødning? Er det vanlig??

Har hatt murringer i ryggen i dag og litt rester av blod i dag også. Kan det være at det er fordi egget fester seg???

Noen som har peiling på dette??

Skrevet

det er helt vanlig :)

Skrevet

Men det er altså normalt å ha blødninger i noen dager etter,som jeg har?? Det føles på magen og i ryggen ut som om jeg har mensen... Men det skal jeg jo ikke ha nå! Er jo 12 dager siden jeg hadde det, og jeg hadde jo el...

Er det noen som kjenner seg igjen?

Skrevet

Festeblødning ER vanlig ja.. Har vært gravid 3 ganger og opplevde det samme hver gang;) Mistet en gang i uke 8 og det var helt annerledes (vondt og blødde mye mer)

Denne gangen blødde jeg ved 3 anledninger før uke 12, så du kan tro jeg var nervøs.. Men de andre blødningene, etter selve festeblødningen var pga lettblødende slimhinner.. Finnes så mange grunner til at man får blødninger, trenger ikke være alvorlig;)

Men jeg var så heldig å få tidlig UL i uke 11, å der var det masse liv.. Etter det klarte jeg å slappe av!

Lykke til - håper det er full klaff!!!!

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Er det noen som vet hvor lenge festeblødning varer?

(jeg har liksom bittelitt rester enda og det startet på tirsdagen)

Hilsen en som håper så inderlig at spiren sitter

Skrevet

så lenge det ikke er friskt så blør du ikke lengre... de restene som kommer ut er da mer brunaktige og kommer gjerne med utfloden. Det er det friske som har koagulert i skjeden som kommer ut. helt naturlig:) så hvor lang tid det tar avhenger av hvor mye du har blødd som har koagulert og hvor mye utflod du har. Dess mer utflod dess raskere kommer det ut.

krysser fingrene for at du er gravid:)

Skrevet

Takk igjen!

Dere er så snille som svarer!

Jeg er så utrolig spent og håpefull, og i neste øyeblikk veldig bekymra, usikker og negativ. Har så veldig lyst at det skal være et lite frø i magen min...

Mest av alt kjennes det ut som mensen-murringer/smerter...Skjønner ikke helt dette her.. Syns 2 uker er fryktelig lenge å vente for å få tatt en test! Jeg får vel bare smøre meg inn med tålmodighet og håpe¨på det aller beste!

(Jeg har PCPS og ikke el veldig ofte, denne måneden har jeg hatt det og håper sååå veldig)

Hadde positiv el test på mandag - hadde sex søndag, mandag og tirsdag. Håper og Håper :)

Skrevet

jeg tror ikke det er festeblødning så tidlig...egget rekker ikke å feste seg dagen etter el;-)

men det høres ut som el-blødning som man kan ha innimellom( og man er ekstra fruktbar da;-)

jeg har hatt el-blødning og da kommer den dagen etter el...

masse lykke til, håper du får positiv test om et par uker;-))

Skrevet

Du har nok ikke hatt festeblødning, det tar egget hvertfall 4 dager eller mer å feste seg..

tror nok det bare var en el-blødning som da betyr at du er ekstra fruktbar:) helt normalt:) Kanskje du da å mest sannsynlig får en pos grav-test:) lykke til!!

Skrevet

..forresten jeg hadde oxo masse mens murringer fra dagen etter el og det var noe jeg aldri hadde kjent før i forbindelse med el osv.. å visst var jeg blitt gravid..noen kan bare kjenne at det er noe på gang..

du kan tidligst teste 9 dager etter el dagen... mange får pos test da å 11 dager etter får de fleste en strek om de er det.. :)

Skrevet

Takk søte dere!!!

Skrevet

Nå som jeg endelig hadde slått meg til ro med denne blødningen...

Bruker persona monitoren og i dag som jeg absolutt ikke forventet det, dukket det meget etterlengtede eggløsningstegnet opp... Noe som betyr at jeg har el om 1-2 dager!

(stoler på personaen ettersom sist jeg fikk det tegnet ble jeg gravid med den lille snuppa mi)

Men hva i alle dager, jeg fikk jo positiv eltest på mandag!!!!

Og hva i alle dager var den blødningen jeg hadde på tirsdag????

(kan det være en cyste???, ettersom jeg har pcos)

Er hoppende glad i dag, bere veldig forvirra!!!

Kan noen hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...