mitt-skjønne-trekløver Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg er fortsatt lærer Og det verste med jobben synes jeg er at ressursene i skolen er så knappe at man føler man ikke rekker over alle elevene på den måten man ønsker, og at man må gjøre så mye "unødvendig papirarbeid" o.l at det stjeler av den tida man skal bruke til å planlegge de tingene man skal gjøre sammen med elevene.
Makka Pakka Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 At jeg er så alene med mine oppgaver. Dvs at om jeg er syk eller har ferie så hoper oppgavene seg opp, pluss x antall "ring tilbake" beskjeder. Jeg skulle ønsker jeg hadde noen å jobbe tettere med slik at vi hvertfall var to som kunne backe hverandre opp. En gang i tida var vi det men på grunn av offentlig fattigdom så er jeg nå alene om de samme oppgavene vi tidligere var to om. Jeg får mye telefoner og har utviklet en liten (men økende) angst mot å prate i telefonen så har innsett at dette nok ikke er jobben jeg blir gammel i.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 det er egentlig mye, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg jobber med det:-) De dør...det er ille. eller at det er så mange som tar altfor lett på jobben sin. men det med ressurser oppleves frustrerende ja
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Vil ikke si at det er det værste, vil heller si det er ting som burde vært annerledes. Jobber i bolig der noen beboere som ikke er så krevende bare har vedtak på et visst antall timer pr dag, Vi har derfor 2 beboere samtidig da. Disse beboerne må jo da dele den tiden vi har til rådighet i løpet av en vakt. Tidspresset i forhold til disse beboerne og deres behov kan derfor bli et problem, og jeg føler av og til at jeg/tiden ikke strekker til. Enkelte beboere har behov for mer tid, og enkelt bare krever sin tid.
Korse76♥ Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 At vi er så få, jeg er eneste jente og de andre er i alderen 57-70 år
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 At det er så liten tid til å klare over alle oppgavene. Så er tungt og alltid føle at en ikke gjør god nok jobb.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 De dagene hvor tiden ikke strekker til uansett hvordan man vrir og vrenger på oppgavene.... At det er såpass lang reisevei og ingen mulighet til fleksitid. Vet det er mange som pendler lengre enn meg, men jeg bruker NSB og det kan være så som så med punktligheten der i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå