Gå til innhold

Reiser til Thailand til lørdag - noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååh, som vi gleder oss! Skal bli så vanvittig deilig å komme seg bort litt.

Men, er det noen som har noen siste gode råd å komme med, om hva som helst? Noe jeg ikke må glemme å ta med meg? Hva bør vi gjøre? Noe vi bør oppleve? Osv osv osv...

Vi lurer forresten på å ta et eller to døgn i Bangkok, men er ikke helt sikre. Er det å anbefale? Er det verdt det liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da så... Da får vi se hva vi finner på selv da...

Skrevet

Nyt Thailand og slapp av! Ikke bry deg med å stresse inn til Bangkok med småbarn, det er ikke verdt det, er mitt råd!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Beklager at dette kom for sent for deres skyld, men jeg håper at andre kan få tips når de skal til Thailand. Vi kom nettopp fra en 3 ukers ferie med vår sønn på 10 mnd. Vi reiste med SAS via København med perfekte flytider (på natten). På vei til Bangkok var vi så heldige å få "barneseng" på flyet. (Dette må man søke om), på vei hjem hadde vi han i fanget og det gikk også greit.

Vi hadde 7 netter totalt i Bangkok før og etter et opphold i Krabi - Aonang. Det er helt ok å ha med babyer til Bangkok. (så lenge de ikke går...) Man tar taxi overalt med AC, shoppingsenter med AC hvor man kan sitte på kafe eller restauranter og spise når det er tid for det. Toaletter med stellebord. Supermarked (feks på MBK/Tokyo) med NAN melkepulver, middagsglass, grøtpulver, babykjeks om man skulle behøve det. Vi var også litt rundt i China Town og Suan Lum nightmarked men det er veldig varmt i slutten av feb og fremover. Skal man til Patpong på man være der tidlig på kvelden 19.00 om man har med vogn. Vi bodde på Century Park Hotel som er lett å komme til fra flyplassen.

Vi reiste til Krabi med Air Asia - billig og bra. Bodde på Aonang Villa Resort ved stranden og midt i sentrum. Vi hadde med NAN siden jeg ikke ammer lenger, grøtpulver og noen middagsglass. Ellers så spiste han brød til frokost, og vi kjøpte boller og hadde med under dagen. Ris og frukt fikk han også smake.

Ellers hva vi hadde med oss: solkrem, solhatt, soldrakt, noen leker, to tepper (en til senga og ei til vogna), "om ulykken en ute" brosjyre, termos for varmt vann, plastik bolle og plast skje, redningsvest for lillingen da vi skulle ut med privat longtailbåt (de sa at de hadde vest på båten for så små også, men jeg sjekket ikke det da vi var der). Stikkpiller, nesespray, febermåler, våtservietter, myggnetting, myggspray?(vi kjøpte off baby myggkrem dernede)

De har ikke bra barnestoler i Thailand! Det er somregel bare en høy stol som lett kan bekke og babyen kan klatre ut av. Vi hadde med en reim som vi kunne binde ham i stolen og så måtte vi holde i stolen hele tiden slik at han ikke sparket seg fra bordet. Dette var vel den største utfordringen.

Hadde en bra trille - Titanium Breeze - som vi kunne ta som håndbagasje hele ferien. På hotellene had de somregel paraplyer som man kan låne som vi brukte til skygge for vogna:)

Thailendere er veldig barnevennlige og vil ta på og holde barn hele tiden. Det fikk de også, men jeg sa ifra at jeg ville se ham - at de ikke skulle gå så langt unna....

Vi holdt oss mest ved bassenget, brukte litt tid på rommet slik at han fikk krype fra seg og puste ut i AC. Det ble mye tid i vogna, men siden han fikk så mye oppmerksomhet fra alle, så smilte han hele tiden;)

Tror jeg har fått med alt. Vi hadde en super tur, ingen var syke på noen måte. Vi kommer til å dra dit igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...